آموزش پرسنل مرکز تماس یکی از ابتدایی و مقدماتی ترین اقداماتی است که هر مرکز تماس باید انجام آن را در اولویت بگذارد زیرا هرگاه پرسنل به طور مناسب و آموزشهای لازم را دیده باشند به خوبی در حوزه پشتیبانی آنلاین فعالیت خواهند داشت همچنین میتوانند به طور همزمان به مشتریان راهنماییهای لازم را ارائه دهند به همین خاطر قصد داریم در مورد این موضوع بیشتر به بحث و گفتگو بپردازیم.

چگونگی آموزش پرسنل مرکز تماس
چگونگی آموزش پرسنل مرکز تماس
برای آنکه بتوانید آموزش پرسنل مرکز تماس را به نحو احسن انجام دهید لازم است حتماً کارهای زیر را به دقت مورد توجه قرار دهید تا بتوانید بهترین و با مهارت ترین پرسنل مرکز تماس را در اختیار داشته باشید.
- در اولین قدم شما باید به کارکنان و پرسنل خود بیاموزید چگونه پاسخ سوال های خود را پیدا نماید برای مثال اگر مرکز شما از یک پایگاه اطلاعاتی برخوردار است میبایست این پایگاه را به کارکنان معرفی نمایید تا در صورت لزوم به آن مراجعه کنند همچنین با برگزاری کنفرانسهای آموزشی نیز میتوانید آنها را به پیدا نمودن پاسخ پرسشهای خود راهنمایی کنید توجه داشته باشید که این اقدام برای کارآموزان و کسانی که تازه وارد مرکز شدهاند یکی از ضروری ترین کارها میباشد.
- در قدم بعدی بهتر است روش آموزشی خود را از همان ابتدا مشخص کنید و برای آن اهداف و برنامهریزی مناسبی انجام دهید به این صورت که اگر میخواهید آموزش را به طور فردی ادامه دهید باید برای هر فرد تایم مناسب اختصاص دهید و با توجه به ویژگیهای شخصیتی و مهارتهای فردی موارد آموزشی را انتخاب کنید اما اگر قصد دارید به صورت گروهی به آنها آموزش دهید نیاز دارید تا یکسری مطالب آموزشی کلی و جامع را مناسب با افراد گروه آماده نمایید.
- کمک به افزایش مهارت های چندگانه: مهارتهای چندگانه به معنای آن است که پرسنل بتواند به طور همزمان هم چت نمایند و هم کارهای دیگری مانند یادداشت اطلاعات مخاطبان را انجام دهند همچنین در برخی از مواقع نیاز است که به پنل کاربری مشتری روند و سابقه او را نیز بررسی نمایند و به همین خاطر بهتر است در جهت افزایش مهارتهای چندگانه تلاش نمایید تا آموزش پرسنل مرکز تماس به صورت حرفهای انجام شود.
- یکی دیگر از آموزشهای کاربردی برای پرسنل مرکز تماس این است که ابزار مورد نیاز برای کار به طور کامل و جامع به آنها معرفی شود تا بتوانند در صورت نیاز از آن ابزارها بهره بگیرند علاوه بر آن باید از امکان دسترسی کارمندان به اطلاعات مشتری اطلاع پیدا کنید زیرا اگر کارمندی نتواند به اطلاعات مشتری دسترسی پیدا کند طبیعت مشکلات مشتری نیز برطرف نخواهد شد و این موضوع باعث ایجاد ضعف در مرکز تماس خواهد شد.

نکات مهم آموزش پرسنل مرکز تماس
نکات کاربردی آموزش پرسنل مرکز تماس
نکات مهم آموزش پرسنل مرکز تماس به صورت زیر است:
- اطمینان پیدا کردن از کاربردی بودن آموزش های ارائه شده: قبل از ارائه آموزش پرسنل مرکز تماس حتما باید از کاربردی و مفید بودن آنها اطمینان حاصل کنید زیرا ممکن است بعد از صرف هزینه و وقت زیاد در عمل با ناکارآمد بودن آموزشهای انتخابی مواجه شوید برای افزایش میزان عملی بودن آموزشها بهتر است نظرات کارمندان را نیز بپرسید.
- استفاده متناسب از آموزش های عملی و تئوری: اگر تنها از یک روش آموزش تئوری و عملی برای آموزش پرسنل مرکز تماس استفاده شود نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت بنابراین بهتر است از هر دوی این روشها به طور همزمان و به میزان مناسب استفاده کنید.
- از دیگر نکات مهم در آموزش کارمندان مرکز تماس میتوان به عدم توفق آموزش کارمندان، ارزیابی مستمر و… اشاره کرد.
اگر شما می خواهید از ریز جزیات مربوط به آموزش پرسنل مرکز تماس به خوبی آگاهی پیدا کنید بهتر است قبل از هر اقدامی دورههای آموزشی را بگذرانید و یا از کسانی که در این زمینه تجربه دارند کمک بگیرید.
تلیرکو یک شرکت دانشبنیان است. محصولات تلیرکو به کسب وکارها راهکارهایی جهت مدیریت بهتر ارائه میدهد. تیم تلیرکو آماده پاسخگویی به سوالات شماست. برای هر یک از خدمات ومحصولات ما میتوانید از متخصصان ما بهصورت کاملا رایگان مشاوره بگیرید. جهت دریافت مشاوره رایگان و دموی رایگان محصولات،کافی است فرم مربوطه را تکمیل نمایید. همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.
0 دیدگاه