در صورتی که تصمیم دارید جهت بازاریابی در کسب و کار خود از ارسال پیامک تبلیغاتی بهره گیرید، این را در ابتدا بایستی بدانید که این نوع از پیامک ها برای بسیاری از افرادی که در دسته بندی لیست سیاه قرار گرفته اند، قابل دریافت نخواهد بود.
این بدان معناست که شما نمی توانید به آسانی برای تمامی مخاطبان خود تبلیغ ارسال کرده و بازاریابی نمایید و این شاید خود مسالهای مهم به نظر آید. در سال نود شرکت مخابرات در خصوص دریافت پیامکهای تبلیغاتی نظرسنجی کرد که بر اساس آن لیستی به نام لیست سیاه در مخابرات ایجاد شد.
در این لیست شمارههای افرادی قرار دارد که تمایلی به دریافت پیامک های تبلیغاتی ندارند. بنابراین تبلیغات پیامکی تاثیر همیشگی خود را از دست داد. در این راستا ارسال پیامک صوتی جایگزین پیامک های متنی شده و با توجه به اینکه می تواند حتی برای اعضای لیست سیاه مخابرات، پیامک ارسال نماید، خیلی زود جایگاه خود را یافته و موثر واقع شد. اما همچنان دریافت پیام صوتی میتواند رضایت کاربر را کم کند اگر مخاطب شما منتظر چنین تماسی نباشد.
چطور پیامک صوتی که از دید مشتری و کاربر اسپم است، ارسال نکنیم؟
از سیستم پیامک صوتی برای دریافت موعد پرداخت اقساط، کد فعالسازی و اطلاعاتی که کاربر از شنیدن آن احساس رضایت میکند، میتوان بهره برد. مانند سایر ابزارهای تبلیغاتی زمان و بودجهای برای جمع آوری لیستی از کاربران و مشتریانی که رضایت خود را برای دریافت این گونه پیامها از قبل اعلام کردهاند، صرف کنید. آنگاه خواهید دید که این ابزار چطور به راه ارتباطی قوی و موثری با مشتریان تبدیل خواهد شد و مشتری از دریافت آن پیامک صوتی خشنود خواهد شد. در ادامه به بررسی نحوه ارسال پیامک صوتی میپردازیم.
نحوه ارسال پیامک صوتی
نحوه عملکرد و ارسال پیامک صوتی بدین گونه است که ابتدا صوتی که ضبط و ذخیره شده است را به شماره های منابع که می تواند تلفن های ثابت و یا همراه باشد ارسال می نمایید. سپس تلفن مخاطب به صدا درآمده و هنگامی که به تلفن پاسخ داده می شود، پیام صوتی برای مخاطب پخش خواهد شد.
دو روش برای ارسال پیامک صوتی وجود دارد که می توان آن را به شکل ارسال تکی و یا بر اساس لیست تهیه شده از پیش دسته بندی نموده یا آن که به شکل جمعی و گروهی و از روی نقشه ارسال گردد. اگر به عنوان صاحب کسب و کار این روش را برای بازاریابی خود انتخاب کردهاید لازم است بدانید که هزینه هر پالس برای تلفنهای ثابت و همراه به صورت یکسان نبوده و متفاوت است.
روش کار پیامک های صوتی
برای آن که بتوانید از این ابزار تبلیغاتی به خوبی استفاده کنید لازم است در خصوص آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. باید بدانید که می توانید بدون محدودیت تعداد شمارههای مخاطبان را ثبت و ذخیره کنید. همچنین این امکان وجود دارد که از مخاطبان خود در هنگام ارسال پیامک صوتی، نظرسنجی به عمل آورید. و چه بهتر که از قبل از رضایت مشتری در مورد دریافت پیامک صوتی مطمئن باشید. یعنی قبلا به صورت شفاهی یا کتبی(مثلا تکمیل فرمی در سایت) به آنها درمورد این روش ارتباطی اطلاع داده باشید.
این امکان وجود دارد که بتوانید پیامهایی را برای زمان مشخصی تنظیم نمایید تا در فاصلههای زمانی معینی آنها را ارسال کند. همچنین اگر ارسال پیام صوتی برای مخاطبی ارسال شود که بلاک بوده یا به تماس پاسخ ندهد، هزینه ارسال، مسترد می شود.می توانید به سهولت گزارشی از ارسالهای موفق یا ناموفق داشته باشید و برای ارسالهای دریافت نشده مجدد اقدام نمود.
تلیرکو یک شرکت دانشبنیان است. محصولات تلیرکو به کسب وکارها راهکارهایی جهت مدیریت بهتر ارائه میدهد. تیم تلیرکو آماده پاسخگویی به سوالات شماست. برای هر یک از خدمات ومحصولات ما میتوانید از متخصصان ما بهصورت کاملا رایگان مشاوره بگیرید. جهت دریافت مشاوره رایگان و دموی رایگان محصولات،کافی است فرم مربوطه را تکمیل نمایید. همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.
مطالب سایتتون خیلی خیلی به من کمک کرد