02188815266 info@telirco.com

جهت دریافت مشاوره و دموی رایگان محصولات تلیرکو،کلیک کنید!

VMS چیست؟ |کاهش هزینه‌ها با VMS

سامانه VMS

درطی سال‌های گذشته و با ظهور گوشی‌های موبایل در میان افراد، SMS از جمله سرویس‌هایی‌ست که هیچ رقیبی ندارد. امروزه کمتر جوانی را می‌توانید پیدا کنید که وقت خود را صرف فشردن دکمه‌های گوشی نکند و پیام دلنشین به دوستان، آشنایان، خانواده و دلبرش ارسال ننماید. هر چند که در دنیای پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که SMS همواره بی رقیب بماند. متخصصان و فعالان تکنولوژی در طی چندین سال گذشته با معرفی VMS این امکان را به افراد داده‌اند تا با خواندن هر آوازی که تمایل  دارند پیامی لذت‌بخش را برای اطرافیان‌شان ارسال نمایند.

مطمئنا نکات بسیار زیادی در رابطه با VMS وجود دارد که باید نسبت به آن آگاهی پیدا کنید. VMS مخفف چیست و  VMS چیست؟ این کلمه مخفف عبارات زیادی است که اگر درگوگل سرچ کنید متوجه خواهید شد که تشخیصش کار نسبتا دشواری می تواند باشد.

با شناخت کامل این سرویس، مطمئنا کاهش هزینه‌ ها با VMS از جمله مهم‌ترین موضوعاتی می‌باشد که برای شما اهمیت دارد. ازهمین‌رو در ادامه مقاله توضیحاتی خدمت شما  ارائه خواهیم داد.

VMS چیست؟

قبل از اینکه به سراغ راهکارهای کاهش هزینه ها با VMS برویم، باید نسبت به این سرویس اطلاعاتی آگاهی کاملی بدست آورید. VMS مخفف Voice Mail System یا همان سیستم پست صوتی است. شاید با خود فکر کنید منظور از VMS همان منشی تلفنی‌ست. اما باید بدانید که این سیستم کاربردی کاملا متفاوت از چیزی که در ذهن‌تان ایجاد شده دارد. اصلی‌ترین تفاوت میان این سرویس و منشی تلفنی را می‌توان در دسترس نبودن شما مشاهده نمود. درواقع زمانی که امکان پاسخ دادن به تماس برای شما به هر دلیلی مقدور نباشد استفاده از VMS بسیار کمک‌کننده خواهد بود. در واقع شما برای بهره‌گیری از این سرویس تنها نیاز است تا به یکی از مراکز امور مشترکین شهر خود مراجعه کرده و با پرداخت دو هزار تومان، حق اشتراک دریافت نمائید. سپس با پر کردن فرم یکم انتظار، یک صندوق پستی برای خط مویایل خود راه‌اندازی کنید.

دقت داشته باشید این شماره صندوق پستی دقیقا همان خط تلفن همراه شماست. همان طور كه شما برای سيستم پيغام كوتاه بايد يك شماره مركز پيام وارد كنيد در اين سيستم هم در بخش Voice mail و به عنوانVoice Server  باید شماره 09912 را وارد كنيد. با انجام این کار زمانی که گوشی شما در دسترس نباشد و یا خاموش باشد و کسی با شما تماس بگیرد با کمک Call Diverting  می‌توانید شماره تلفن خود را به شماره 09912 دايورت كنيد. اغلب توصیه می‌شود فرد تماس‌گیرنده، پیغام خود را در خلاصه‌ترین حالت ممکن ارائه دهد زیرا مدت هر پیام در VMS یک دقیقه می‌باشد. پس از گفتن پیغام نیز با فشردن دکمه مربع آن را ذخیره کرده و برای ارسال عدد 2 را فشار دهند. پس از اینکار یک پیام در صندوق پیام‌های طرف مقابل ارسال می‌شود.

راهکارهای کاهش هزینه ها با VMS

برای اینکه بتوانید در کاهش هزینه ها با VMS موفق عمل کنید باید نسبت به ویژگی‌های آن آگاهی داشته باشید. زیرا تنها در این صورت است که رسیدن به نتیجه میسر خواهد بود. با کمی تحقیق و بررسی به این نتیجه خواهید رسید که افراد زیادی تمایل دارند تا از سیستم استفاده نمایند اما علاقه‌ای به پرداخت هزینه و یا مراجعه به امور مشترکین و انجام فعالیت‌های مرتبط با آن را ندارند. از همین‌رو متخصصان به این فکر فرو رفته‌اند تا راهکارهایی را به منظور کاهش هزینه ها با VMS ارائه دهند تا افراد بیشتری مشتاق به بهره‌گیری از آن شوند.

  • تا حد امکان تلاش کنید تا در حالت رومینگ از دریافت پیام صوتی خودداری نمائید. زیرا انجام این کار هزینه‌ای معادل مکالمه با ایران به علاوه مکالمه دریافتی در پوشش اپراتور مربوطه برای شما به همراه خواهد داشت.
  • شاید دریافت پیام صوتی هزینه‌ای را برای شما به همراه نداشته باشد و برای فعالسازی این سیستم هزینه زیادی را پرداخت نکنید اما شنیدن این پیام معادل هزینه تماس درون شبکه‌ای می‌باشد. شما به منظور کاهش این هزینه می‌توانید با ارسال پیام از طرف مقابل بخواهید که دوباره با شما تماس بگیرد یا در قالب یک پیام خواسته‌اش را با شما در میان بگذارد.
  • به منظور کاهش هزینه ها با VMS این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا با شماره صندوق پستی خود تماس گرفته و پیغام‌ها را شنیده و حتی به مدیریت آن‌ها بپردازید. این کار به مراتب هزینه کمتری را برای شما به همراه خواهد داشت.
  • جالب اینجاست که امروزه بسیاری از افراد برای کاهش هزینه های تماس خود به سراغ VMS می‌روند اما باید بدانید که ارسال پیام صوتی نیز خود هزینه‌ای معادل تماس درون شبکه را برای شما به همراه خواهد داشت. پس توصیه می‌شود با مراجعه به برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها نظیر تلیرکو از خدمات آن‌ها به منظور کاهش هزینه‌ها و البته دریافت خدمات متفاوت‌تر استفاده نمائید.

آیا روش ارسال پیام صوتی راه حلی برای عبور از لیست سیاه مخابرات است؟

لیست سیاه مخابرات شامل شماره‌های است که صاحبان آن به اختیار و به‌صورت آگاهانه دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را لغو کرده‌اند. این مسئله برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای شرکت‌ها مشکل‌ساز شده است.

اما برای حل این مشکل دو راه وجود دارد: استفاده از پنل اس‌ام‌اس خدماتی و پنل پیام صوتی. پنل پیام صوتی با مجوز مخابرات سد لیست سیاه را رد کرده و به همه مخاطبان ارسال می‌شود. در مورد پنل پیامک خدماتی و نحوه استفاده از آن در مقاله دیگری پرداخته ‌شده است. (کلیک کنید)

پیامک صوتی بهتر است یا پیامک متنی؟

درروش ارسال پیام صوتی شما صدای خود را با لحنی زیبا و مخاطب پسند به مخاطبان خود ارسال می‌کنید، مخاطب با گوش دادن به تبلیغات شما، بیشتر از خواندن یک پیام متنی تشویق به خرید و استفاده از خدمات شما می‌شود و حتی در بین رقبا شمارا شاخص می‌پندارد.

یکی از مزایای عالی این روش، عبور از لیست سیاه مخابرات است. این پیام‌ها حتی به کسانی که دریافت پیام تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اند نیز ارسال می‌شود.

از دیگر مزایای ارسال پیامک صوتی،  کسب اعتماد و رفع سو تفاهم‌های احتمالی است. در پیام‌های متنی ممکن است منظور و خواسته شما به‌درستی به مخاطب منتقل نشود

سایر قابلیت‌های پنل پیامک صوتی:

  • ارسال پیام صوتی به‌صورت تکی و گروهی
  • ارسال هم‌زمان به تلفن‌های ثابت و شماره موبایل
  • مقرون‌به‌صرفه تر بودن نسبت به هزینه پیامک متنی
  • ایجاد صمیمیت و حس وفاداری مشتری
  • بدون وقفه و با سرعت بالاتری نسبت به پیامک متنی ارسال می‌شود.
  • تأثیرگذاری بالا در مشتری نسبت به پیام متنی
  • مهم‌تر از همه می‌توانید احساساتتان را به مشتری نشان بدهید و او را به ذوق آورید

ویژگی های VMS در تلیرکو

همان‌طور که گفته شد VMS به سیستم پیام صوتی گفته می‌شود که امکان برقراری تماس و ارسال فایل صوتی و حتی ارسال پیام در صندوق پستی را به وجود می آورد. نکته اینجاست که این مسئله برای انبوهی از مخاطبین آن هم به صورت همزمان نیز امکان‌پذیر خواهد بود. اما مسئله مهم در رابطه با VMSهای موجود در تلیرکو این است که ویژگی‌ها و خدمات ارائه شده توسط این شرکت کمک می‌کند تا عملکرد به مراتب بهتری را از خود به نمایش بگذارید. از جمله این ویژگی ها عبارتند از:

* امکان ارسال پیام صوتی به صورت 24 ساعته مطابق با نظر و انتخاب شما امکان‌پذیر است.

* مطمئنا مدیریت زمان ارسال پیام یکی از مهم‌ترین موضوعاتی‌ست که باید به آن بپردازید. از همین‌رو زمانبندی ارسال تلیرکو به شما کمک می‌کند تا با آنالیزهای قبلی، مناسب‌ترین زمان را برای مخاطبان‌تان انتخاب کنید.

* با استفاده از سیستم پیام صوتی تلیرکو میتوانید گزارش کاملی از تراکنش‌ها، پیام‌های ارسالی و حتی مدت زمانی که مخاطب به پیام شما گوش داده‌اند را مدیریت نمائید.

* امکان ویرایش مخاطبین و وارد کردن مخاطبین جدید در پنل نیز وجود دارد.

* به منظور افزایش و بهبود عملکرد سیستم، امکان نظرسنجی نیز برقرار است.

* برای کاهش هزینه‌ها با VMS میتوانید از دیتابیس شماره‌های تماس استفاده نمائید.

* شماره‌های ناصحیح حذف خواهند شد.

* امکان ارسال VMS تلیرکو به خطوط ثابت نیز وجود دارد.

نحوه ارسال پیام صوتی

  1. اولین قدم ثبت‌نام در فرم تلیرکو و دریافت دموی رایگان است.
  2. یکی از سرویس‌های  پنل  پیام صوتی را انتخاب و خریداری می‌کنید.
  3. پیام صوتی خود را در فرمت waveضبط می‌کنید. این فایل باید دارای مشخصات 8000hz,16kb,Mono باشد.
  4. احتمال اینکه سرویس مالی فایل صوتی را با یک ثانیه اختلاف حساب کند، است.
  5. فعال‌سازی سامانه تلیرکو

 

مقایسه هزینه روش ارسال پیام صوتی با سایر روش‌ها

هزینه ارسال پیام صوتی بستگی به پنل انتخابی شما دارد. هرچقدر پنل حرفه‌ای‌تر، هزینه آن متعاقباً بیشتر خواهد بود.

هزینه‌های ارسال آن حدود 1.5 برابر پیامک‌های معمولی و متنی است و اگر مخاطب به تماس جواب ندهد امکان شماره‌گیری مجدد تا سه مرتبه و بافاصله زمانی هست.

برای ارسال پیام صوتی به شماره‌های غیر همراه اول، ضریب 1.3 اعمال می‌شود.

شما می‌توانید قبل از خریداری این پنل، نسبت به تست و امتحان آن به‌صورت رایگان اقدام کنید.

جهت آشنایی با امکانات سامانه ارسال پیام صوتی تلیرکو مقاله VMS |Voice message System را مطالعه کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل به شرح VMS و راهکارهای کاهش هزینه ها با VMS پرداختیم. حال شما میدانید که برای ارسال پیام صوتی به چه چیزهایی نیاز دارید و اگر از سامانه VMS تلیرکو استفاده کنید چه مزایایی برای‌تان مهیا خواهد بود. با این حال توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدام حتما با مشاورین ما در تلیرکو صحبت کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمائید تا خدماتی متناسب با نیازتان دریافت کنید.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Articles

تازه‌ترین مقالات وبلاگ

شماره تماس

02188815266

دفتر مرکزی

تهران، خیابان طالقانی، خیابان ملک‌الشعرای بهار،پلاک14،طبقه 6، واحد 11

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه:

9:00 الی 18:00

 

fa_IR
fa_IR en_US