02188638253 info@telirco.com

جهت دریافت مشاوره و دموی رایگان محصولات تلیرکو،کلیک کنید!

VMS – پیامک صوتی – هر آنچه در مورد VMS لازم است بدانید! (راهنمای جامع)

VMS – پیامک صوتی

VMS چیست؟

VMS مخفف Voice Mail System است به معنی سیستم پست صوتی. شاید با خود فکر کنید منظور از VMS همان منشی تلفنی‌ست. اما کاربرد این سیستم کاملا متفاوت با چیزی است که از ذهنتان میگذرد. اصلی‌ترین تفاوت میان VMS – پیامک صوتی و منشی تلفنی در دسترس نبودن شما است. زمانی که امکان پاسخ دادن به تماس به هر دلیلی مقدور نباشد استفاده از VMS – پیامک صوتی بسیار کمک‌کننده خواهد بود. در واقع شما برای بهره‌گیری از این سرویس تنها نیاز است تا به یکی از مراکز امور مشترکین شهر خود مراجعه کرده و با پرداخت دو هزار تومان، حق اشتراک دریافت نمائید. سپس با پر کردن فرم، یک صندوق پستی برای خط مویایل خود راه‌اندازی کنید.

همان طور كه برای سيستم پيام كوتاه بايد يك شماره مركز پيام وارد شود، در سيستم VMS – پیامک صوتی نیز در بخش Voice mail و به عنوان Voice Server باید شماره 09912 وارد گردد. با انجام این کار زمانی که گوشی شما در دسترس نباشد و یا خاموش باشد و کسی با شما تماس بگیرد با کمک Call Diverting شماره تلفن خود را به شماره 09912 دايورت كرده اید. اغلب توصیه می‌شود فرد تماس‌گیرنده، پیغام خود را در خلاصه‌ترین حالت ممکن ارائه دهد زیرا مدت هر پیام در VMS یک دقیقه می‌باشد.

پیشینه VMS – پیامک صوتی

در گذشته ارسال پیامک صوتی با استفاده از خط تلفن ثابت انجام می‌شده و بسیار هزینه بر بوده است. امروزه ارسال VMS – پیامک صوتی بسیار به صرفه‌تر است. ارسال کد فعالسازی با پیامک صوتی، امروزه تحت وب انجام می‌شود و در نهایت هزینه این خدمات از مخاطب کسر می‌شود. ارسال تبلیغات و پیامک سیستمی برای شرکت یا واحد خاصی درگذشته و امروزه مرسوم بوده است اما روش‌های ارسال این پیامک تغییر کرده است. در گذشته تنها ارسال پیامک به صورت متنی بوده است اما امروزه به صورت صوتی هم مرسوم شده است. ارسال این پیامک صوتی مزایایی دارد.

سیسام VMS – پیامک صوتی

خدمات سامانه VMS – پیامک صوتی

ذخیره، پیام رسانی، دریافت پیامک صوتی (VMS)، پست صوتی و توضیحات کالا و خدمات در قالب سرویس پاسخگویی خودکار به صورت صوتی همه از خدمات سامانه پیامک صوتی است. از مزایای پیامک صوتی VMS در موقعیت‌های مختلف باید به موارد زیر اشاره کرد.

  • زمانی که دستگاه خاموش باشد
  • زمانی که خط اشغال است
  • زمانی که خط در محدوده آنتن دهی نباشد
  • زمانی که به تماس به هر دلیلی پاسخ داده نشود

در هر کدام از شرایط گفته شده با برقراری تماس بین گیرنده و سامانه، پیام توسط سامانه پیامک صوتی دریافت و ذخیره شده و مشترک هر زمان که بخواهد قادر به شنیدن و بازیابی پیام های خود می باشد.

محتوای VMS – پیامک صوتی را چگونه انتخاب کنیم؟

این نوع از روش های تبلیغاتی فواید زیادی برای صاحبان کسب و کارهای مختلف دارد که از اصلی ترین آن ها به “ارتباط مستقیم با مخاطب نهایی” میتوان اشاره کرد. در این روش لحن صدای فرد گوینده تاثیر بسیار عمیقی بر مخاطب دارد، برای تاثیرگذاری بیشتر برای ضبط و فرستادن پیامک صوتی میتوان از افراد گوینده ای استفاده کرد که توانایی رساندن مطلب را با لحنی آرام و مورد اطمینان به مخاطبان دارا باشند.

مطلب بعدی که در VMS – پیامک صوتی میتوان به آن پرداخت محتوایی است که منتقل خواهید کرد، محتوای پیامک صوتی باید نه خیلی خودمانی و نه خیلی رسمی و خشک باشد بهترین انتخاب حد اعتدال است. متنی که برای مخاطب به صورت صوتی پخش می شود اگر خیلی خشک باشد رساندن مطلب مشکل خواهد بود و اگر خیلی خودمانی باشد باعث می شود تا مخاطب شما را جدی نگیرد. برای تولید محتوای صوتی مناسب میتوانید از کارشناسان زیادی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید.

این امکان وجود دارد که از مخاطبان خود در هنگام ارسال پیامک صوتی، نظرسنجی به عمل آورید. و چه بهتر که از قبل از رضایت مشتری در مورد دریافت پیامک صوتی مطمئن باشید تا از ارسال پیامک صوتی اسپم جلوگیری شود.

کاربرد سامانه VMS – پیامک صوتی در تبلیغات

سامانه VMS – پیامک صوتی روش جدید تبلیغاتی است برای رونق بخشی به کارها و مشاغل تبلیغاتی، زیرا بیشتر اشخاصی که در کارهای تبلیغاتی فعالیت دارند با استفاده از سامانه VMS – پیامک صوتی کارهای تبلیغاتی خود را به مشتری به راحتی از طریق صوت ارائه خواهند داد. منظور از سامانه پیامک صوتی VMS نرم افزاری است که امکاناتی را برای کاربران فراهم کرده است که پاسخگو باشد. برای استفاده از سامانه پیامک صوتی کافی است که با یک میکروفون تبلیغات‌تان را ضبط و سپس به وسیله سیستم برای مشتریان خود ارسال کنید.

برای آشنایی با مزایای پیامک صوتی کلیک کنید.

کاهش هزینه ها با VMS

راهکارهای کاهش هزینه ها با VMS – پیامک صوتی چیست؟

برای اینکه بتوانید در کاهش هزینه ها با VMS موفق عمل کنید باید نسبت به ویژگی‌های آن آگاهی داشته باشید. زیرا تنها در این صورت است که به نتیجه دلخواه خواهید رسید. کمی تحقیق و بررسی نشان می دهد که افراد زیادی تمایل دارند تا از سیستم استفاده نمایند اما علاقه‌ای به پرداخت هزینه و یا مراجعه به امور مشترکین و انجام فعالیت‌های مرتبط با آن را ندارند. از همین‌رو متخصصان راهکارهایی را به منظور کاهش هزینه ها با VMS ارائه داده اند تا افراد مشتاق بیشتری از آن بهره‌مند شوند.

توجه: تا حد امکان در حالت رومینگ از دریافت پیام صوتی خودداری نمائید. زیرا انجام این کار هزینه‌ای معادل مکالمه با ایران به علاوه مکالمه دریافتی در پوشش اپراتور مربوطه برای شما به همراه خواهد داشت.

شاید دریافت پیام صوتی هزینه‌ای را برای شما به همراه نداشته باشد و برای فعالسازی این سیستم هزینه زیادی را پرداخت نکنید اما شنیدن این پیام معادل هزینه تماس درون شبکه‌ای می‌باشد. شما به منظور کاهش این هزینه می‌توانید با ارسال پیام از طرف مقابل بخواهید که دوباره با شما تماس بگیرد یا در قالب یک پیام خواسته‌اش را با شما در میان بگذارد.

به منظور کاهش هزینه ها با VMS این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا با شماره صندوق پستی خود تماس گرفته و پیغام‌ها را شنیده و حتی به مدیریت آن‌ها بپردازید. این کار به مراتب هزینه کمتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

جالب اینجاست که امروزه بسیاری از افراد برای کاهش هزینه های تماس خود به سراغ VMS می‌روند اما باید بدانید که ارسال پیام صوتی نیز خود هزینه‌ای معادل تماس درون شبکه را برای شما به همراه خواهد داشت. پس توصیه می‌شود با مراجعه به برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها نظیر تلیرکو از خدمات آن‌ها به منظور کاهش هزینه‌ها و البته دریافت خدمات متفاوت‌تر استفاده نمائید.

مقایسه هزینه روش ارسال پیام صوتی با سایر روش‌ها

هزینه ارسال پیام صوتی بستگی به پنل انتخابی شما دارد. هرچقدر پنل حرفه‌ای‌تری داشته باشید، به مراتب هزینه شما هم بیشتر خواهد بود. هزینه‌های ارسال آن حدود 1.5 برابر پیامک‌های معمولی و متنی است و اگر مخاطب به تماس جواب ندهد امکان شماره‌گیری مجدد تا سه مرتبه و بافاصله زمانی هست. برای ارسال پیام صوتی به شماره‌های غیر همراه اول، ضریب 1.3 اعمال می‌شود.

شما می‌توانید قبل از خریداری این پنل، نسبت به تست و امتحان آن به‌صورت رایگان اقدام کنید.

خرید سامانه VMS – پیامک صوتی

مراحل آماده سازی قبل از سفارش سامانه VMS – پیامک صوتی

نکاتی که قبل از خرید سامانه VMS – پیامک صوتی لازم است به آن‌ها توجه کنید شامل موارد زیر می‌باشد:

میزان بودجه ای که برای خرید سامانه VMS – پیامک صوتی در نظر گرفته اید

برای خرید سامانه هزینه اضافی لازم نیست. با توجه به قدرت مالی خرید و بودجه خود یک سامانه پیامک صوتی  VMS را در نظر بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید.

سامانه VMS – پیامک صوتی را برای چه امکاناتی سفارش میدهید؟

مشخص کنید که برای انجام چه کاری به سامانه VMS – پیامک صوتی نیاز دارید تا قابلیت‌ها و امکانات این سامانه مناسب با شغل و حرفه شما باشد.

حجم کار و میزان استفاده خود

حجم کاری خود را مشخص کنید تا بتوانید تشخیص دهید که کدام سامانه پیامک صوتی VMS برای شما مناسب است. نیازی نیست که یک سامانه گران قیمت را بخرید اما اگر حجم کاری شما بالا است یک سامانه پیامک صوتی  VMS حرفه ای را خریداری کنید.

نحوه ارسال VMS – پیامک صوتی

در صورتی که تصمیم دارید جهت بازاریابی در کسب و کار خود از ارسال پیامک تبلیغاتی بهره گیرید، ابتدا باید بدانید که این نوع از پیامک ها برای بسیاری از افرادی که در دسته بندی لیست سیاه قرار گرفته اند، قابل دریافت نخواهد بود. در این لیست شماره‌های افرادی قرار دارد که تمایلی به دریافت پیامک های تبلیغاتی ندارند. بنابر‌این تبلیغات پیامکی تاثیر همیشگی خود را از دست داده است. در این راستا ارسال پیامک صوتی جایگزین پیامک های متنی شده و با توجه به اینکه می تواند حتی برای اعضای لیست سیاه مخابرات، پیامک ارسال نماید، خیلی زود جایگاه خود را یافته و موثر واقع شد.

نحوه عملکرد و ارسال VMS – پیامک صوتی بدین گونه است که ابتدا صوتی که ضبط و ذخیره شده است را به شماره های منابع که می تواند تلفن های ثابت و یا همراه باشد ارسال می نمایید. سپس تلفن مخاطب به صدا درآمده و هنگامی که به تلفن پاسخ داده می شود، پیام صوتی برای مخاطب پخش خواهد شد.

دو روش برای ارسال VMS – پیامک صوتی وجود دارد که می توان آن را به شکل ارسال تکی و یا بر اساس لیست تهیه شده از پیش دسته بندی نموده یا آن که به شکل جمعی و گروهی و از روی نقشه ارسال گردد. اگر به عنوان صاحب کسب و کار این روش را برای بازاریابی خود انتخاب کرده‌اید لازم است بدانید که هزینه هر پالس برای تلفن‌های ثابت و همراه به صورت یکسان نبوده و متفاوت است.

کلام آخر

برای آن که بتوانید از این ابزار تبلیغاتی به خوبی استفاده کنید لازم است در خصوص آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. باید بدانید که می توانید بدون محدودیت تعداد شماره‌های مخاطبان را ثبت و ذخیره کنید. همچنین این امکان وجود دارد که از مخاطبان خود در هنگام ارسال پیامک صوتی، نظرسنجی به عمل آورید. و چه بهتر که از قبل از رضایت مشتری در مورد دریافت VMS – پیامک صوتی مطمئن باشید. یعنی قبلا به صورت شفاهی یا کتبی(مثلا تکمیل فرمی در سایت) به آن‌ها درمورد این روش ارتباطی اطلاع داده باشید. 

 این امکان وجود دارد که بتوانید پیام‌هایی را برای زمان مشخصی تنظیم نمایید تا در فاصله‌های زمانی معینی آنها را ارسال کند. همچنین اگر ارسال پیام صوتی برای مخاطبی ارسال شود که بلاک بوده یا به تماس پاسخ ندهد، هزینه ارسال، مسترد می شود. می توانید به سهولت گزارشی از ارسال‌های موفق یا ناموفق داشته باشید و برای ارسال‌های دریافت نشده مجدد اقدام نمود.

تلیرکو یک شرکت دانش‌بنیان است. محصولات تلیرکو به کسب وکارها راهکارهایی جهت مدیریت بهتر ارائه می‌دهد. تیم تلیرکو آماده پاسخگویی به سوالات شماست. برای هر یک از خدمات و محصولات ما می‌توانید از متخصصان ما به ‌صورت کاملا رایگان مشاوره بگیرید. جهت دریافت مشاوره رایگان و دموی رایگان محصولات، کافی است فرم مربوطه را تکمیل نمایید. همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

 

call center – هر آنچه در مورد مرکز تماس لازم است بدانید! (راهنمای جامع)

call center – هر آنچه در مورد مرکز تماس لازم است بدانید! (راهنمای جامع)

مرکز تماس که به کال­ سنتر هم معروف است، برای برقراری ارتباط شرکت­ ها و سایر موسسات با مشتریان بسیار نقش مهم و کارآمدی دارد. در واقع بسیاری از صاحبان کسب و کار پس از این که ایده‌ی اولیه خود را صیقل می‌دهند، در قدم‌های بعدی حتما مرکز تماس را در اولویت قرار می‌دهند.

1 دیدگاه

  1. سیامک

    سفارشش شرایط خاصی داره؟

    پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس

02188638253

دفتر مرکزی

تهران، خ کارگرشمالی، خ فرشی مقدم، پردیس شمالی دانشگاه تهران، ساختمان شماره دو، فضای شماره 208

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه:

9:00 الی 18:00

 

fa_IR