02188815266 info@telirco.com

جهت دریافت مشاوره و دموی رایگان محصولات تلیرکو،کلیک کنید!

ارسال پیامک‌ مناسبتی را چطور اثربخش‌تر انجام دهیم؟

ارسال پیامک مناسبتی موثر

چطور ارسال پیامک‌ مناسبتی را  برای مشتریان خود موثرتر انجام دهیم؟

همه ما در پوشه پیام‌های کوتاه گوشی‌مان، پیامک‌هایی از سازمان‌های مختلف بابت تبریک مناسبت‌های مختلف، از جمله تولد، سال نو، زادروز تولد ائمه و … دریافت نموده‌ایم. اما دریافت چنین پیامک‌هایی هیچ‌وقت برای ما خوشایند نبوده است و حتی گاهی برعکس به نظرمان ارسال پیامک‌های مناسبتی این چنینی بسیار غیرحرفه‌ای بوده است!

خب، یک سازمان برای ارسال پیامک مناسبتی، چه انبوه و چه شخصی در وهله اول به تجهیزاتی که این کار را برای آن ساده‌تر، سریع‌تر، دقیق‌تر و ارزان‌تر کند، دارد. دسترسی به چنین پنلی و تهیه آن چندان کار دشواری نیست. اکثر پنل‌های ارسال پیامک دارای ویژگی‌های یکسانی است که می‌تواند به بانک شماره‌های موبایل مشتریان شما و حتی بانک شماره‌های دیگری که براساس سن، جنسیت، شغل و محل زندگی و … قابل تفکیک است، پیام مورد نظر شما را در بازه زمانی مورد نظر شما ارسال کند.

چیزی که اهمیت دارد این است که شما به‌عنوان صاحب یک کسب وکار، مدیر بازاریابی یک شرکت، مدیرعامل، مدیر منابع انسانی شرکت و یا هر سمتی که دارید و تصمیم گرفته‌اید از این ابزار در جهت برقراری و بهبود ارتباط خود با مشتریان فعلی و جدیدتان بهره ببرید، لازم است ابتدا خود را جای گیرنده پیامی که درنظر دارید، بگذارید.

آیا این هزینه، می‌تواند شما را به هدفی که در نظر دارید برساند؟

هدف شما از ارسال این پیامک‌ مناسبتی چیست؟

در این مقاله، ما بر روی ارسال پیامک‌ مناسبتی سازمان‌ها تمرکز داریم و سعی می‌کنیم نکاتی را راجع به اجرای درست‌تر این کار با شما به اشتراک بگذاریم. البته که سازمان‌ها وشرکت‌ها از سایر کاربردهای این ابزار (پنل ارسال پیامک)، بهره می‌برند و مهم است که درمورد تک تک این کاربردها، پیش از ارسال پیامک، تحقیقات ساده‌ای از انتظارات مشتریان داشته باشید و بدانید که آن‌ها در صورت دریافت چه نوع پیامی، با چه محتوایی با سازمان شما ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد.

بدون توضیحات اضافه می‌رویم سر اصل موضوع و سپس نمونه‌هایی از پیامک‌های مناسبتی موفق را خدمتتان معرفی می‌کنیم.

چطور با ارسال پیامک‌ مناسبتی به روش درست، ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنیم؟

مشتری خود را درست مثل دوست خود درنظر بگیرید. از ارسال پیامک‌های بدون نام تا حد امکان خودداری کنید و تا جایی که امکانش هست، در ابتدای پیام نام مشتری را بیاورید.

از او بابت تاثیری که با انتخاب شرکت شما داشته تشکر کنید و از همراهیش قدردانی کنید.

اگر بتوانید همراه با این پیام تبریک، کد تخفیفی از محصولات یا خدمات، گیفتی کوچک که همزمان برایش پست شده است، هدیه‌ای متناسب با مناسبتی که بابتش به او تبریک می‌گویید و چندین ایده دیگر که صمیمیت و صداقت تبریک شما را صدچندان می‌کند را به او پیشنهاد کنید، مطمئنا به اثربخش‎‌ترین شکل ممکن از این ابزار به ظاهر بی‌تاثیر بهره برده‌اید.

زمان ارسال پیام را حتما با استفاده از قابلیت زمان‌بندی سامانه ارسال پیام کوتاه که تهیه می‌کنید، درست در زمان دقیق ارسال کنید.

مناسبت‌هایی که می‌توانید به بهانه آن ارتباط خود را با مشتری‌تان بهتر و باکیفیت‌تر کنید:

1- تبریک آغاز سال نو (درحال حاضر به آغاز سال 1399 نزدیک هستیم و این بهترین فرصت برای استفاده موثر از پنل پیامک و پیاده‌سازی ایده‌تان می‌باشد)

2-تبریک تولد شخص

3-تبریک ازدواج یا نامزدی

4-تبریک تولد فرزند

5- تبریک روز مرد  یا روز زن و یا شغل فرد (مهندس، وکیل، کارگر، پرستار و ..)

6-تبریک سمت جدید

7-تبریک دستاورد شغلی جدید

8-تبریک فارغ التحصیلی

و …

 حال نمونه‌هایی از ارسال پیامک‌ مناسبتی  به مشتریان :

تبریک تولد

سعید عزیز

سالروز تولدت را تبریک می‌گوییم. از همراهی‌ت نهایت تشکر را داریم.

هدیه کوچک ما: کارت ماساژ باشگاه … link

تبریک سال نو

مهدی عزیز

سال 1398 گذشت و سال 1399 از راه رسید. خوشحالیم که شما را در جمع مشتریان  وفادار خود داریم. قدردان این وفاداری هستیم.

هدیه ناقابل ما به شما: کد تخفیف محصولات  link

مریم عزیز

با آرزوی بهترین‌ها برای شما مشتری گرامی،حضور شما مشتری وفادار باعث افتخار ما و حمایت‌ها و اعتماد شما بهترین دلیل برای ادامه راه ماست. هدیه ناقابل شرکت: کد تخفیف بهاره از کلیه خدمات شرکت link

اگر تمایل دارید پیام تبریکی به مشتریان بالقوه خود از بانک شماره‌های موبایل شرکتی که از آن پنل پیامک تهیه کردید، ارسال کنید. (البته معمولا بهتر است که این هزینه را برای مشتریان خود انجام دهید و بدون اجازه قبلی پیامی ارسال نکنید چون بازدهی آن آن‌قدرها بالا نخواهد بود اما برای بیزنس‌هایی که اول راهند و هنوز بانک شماره تماسی از مشتری ندارند و اصرار دارند که این روش را تست کنند). می‌توانید از پیام‌های مشابه این پیام استفاده کنید:

سال نو را به شما تبریک می‌گوییم. شاید تا امروز افتخار خدمت‌رسانی به شما دوست عزیز را نداشته‌ایم، خوشحال خواهیم شد درخدمت شما باشیم. موسسه … کدهدیه 20% : nta1399

کلام آخر

برای این‌که بتوانید از سامانه ارسال پیامک و یا CRM سازمان خود به درستی استفاده کنید، درست شبیه ارتباط دو دوست باهم. خب در ظاهر کار ساده‌ای است اما اگر به جزئیات و انتظارات مشتریان به درستی توجه نکنید، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که نه تنها به بهبود ارتباط شما با مشتری کمکی نشده که شاید اوضاع بدتر هم شده است.

بنابراین برای تهیه یک برنامه و کمپین درست و حساب‌شده پیامکی از اعضای تیم‌ شرکت، تیمی که نقش ارتباط با مشتری را به عهده دارد، بخواهید تا در این برنامه‌ریزی مشارکت کنند و درصورت نیاز به تحقیقی درمورد نیازهاو انتظارات مشتریان طی یک نظرسنجی پیامکی ، ایمیلی یا تلگرامی بپردازید. تا با دید بازتری وارد فاز عملیاتی کمپین پیامکی شرکت شوید.

هدف از ارسال پیامک‌ مناسبتی به هیچ عنوان، ارتباط یک ربات با یک انسان نیست. سازمان در این‌جا باید شخصیت منحصربه فرد خود مشابه یک انسان را ایفا کند تا با بتواند موفق عمل کند.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Articles

تازه‌ترین مقالات وبلاگ

شماره تماس

02188815266

دفتر مرکزی

تهران، خیابان طالقانی، خیابان ملک‌الشعرای بهار،پلاک14،طبقه 6، واحد 11

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه:

9:00 الی 18:00

 

fa_IR
fa_IR en_US