انتخاب متن تاثیرگذار برای ارسال پیامک بین المللی و داخلی کار ساده‌ای نیست. درواقع فرمول یکسانی برای همه کسب و کارها وجود ندارد، از این رو قالب آماده پیامک کاربرد موثری دراین زمینه دارد. اما قالب‌های بازاریابی پیامکی که نسبتا موفق عمل کرده‌اند همگی دارای قالب مشترکی هستند که شامل گزینه‌های زیر می‌باشند:

 

1- عبارت فراخوان به عمل موثر (Call to action)

2- مشخصات فرستنده ( آی دی ، نام و شماره تماس)

3-لینک کوتاه به وبسایت فرستنده (در اغلب موارد)

انتخاب عبارت کال تو اکشن مناسب یعنی عبارتی که مخاطب با آن حسی از اضطرار را داشته باشد. بداند که اگر همین الان کاری که به آن دعوت شده را انجام ندهد، موقعیتی تکرار نشدنی را از دست خواهد داد. در واقع نفع خود را  در انجام آن کار ببینید. به همین دلیل لیستی از انواع قالب‌ آماده پیامک استفاده برای کسب و کارهای کوچک در این بخش تهیه شده که می‌توانید از آن‌ها در پنل ارسال پیامک بین المللی و داخلی خود استفاده کنید.

قالب آماده پیامک

قالب‌های پیامک‌های بازاریابی و تبلیغاتی

این قالب‌ها به این دلیل موثر هستند که همگی جلب توجه می‌کنند، از کال تو اکشن‌های قدرتمندی استفاده می‌کنند، احساس فوریت را تداعی می‌کنند و به شکلی شفاف و واضح اطلاعاتی را به اشتراک می گذارند. البته با استفاده از آنالیز پیامک‌هایی که به مشتریان خود ارسال می‌کنید هر بار می‌توانید بهتر از قبل نسبت به بهبود قالب اماده پیامک به‌کار گرفته شده اقدام کنید و از پنل ارسال پیامک بین المللی و داخلی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

1-فروش

با خرید 3 تایر، یک تایر رایگان برنده شوید

تعمیرگاه اتومبیل شعبانی

مهلت: آخر فروردین ماه

شماره تماس: 0123456789

2-برنامه وفاداری

تخفیف ویژه رستوران ناهار خوشمزه

عبارت “LUNCH” را به شماره 777-343-555 بفرستید و در سفارش بعدی 20٪  تخفیف بگیرید.

 3-رویدادها

کودکان خود  را در این تابستان خوشحال کنید.

ورود رایگان به مرکز پینت بال در تیر ماه

برای رزرو تاریخ با ما تماس بگیرید: 555-4545-777

 4-افتتاحیه

دیگر نیازی نیست که آخر هفته‌ها به خرید لباس بروید. بوتیک شفیعی هر روز تا 11 شب باز است. نزدیکترین فروشگاه به خود را پیدا کنید: Shafie.com/stores.

 5-وب سایت جدید

تمام کتاب‌های مورد علاقه شما در دسترس شماست

اکنون کتابفروشی گلفام سیار است. بهترین تخفیفات فقط به مدت 3 روز

عجله کنید: m.bookstore.com

 6-دعوت به عضویت

اولین کسی باشید که در مورد تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه در سالن زیبابی رز مطلع می‌شوید! برای عضویت اینجا را کلیک کنید: store.com/coupons-deals

 

یادآوری قرار ملاقات

شاید جالب باشد که بدانید از هر 10 نفر، 3 نفر از افراد هستند که روزهای هفته را فراموش می‌کنند، چه برسد به قرار ملاقات‌هایشان. ارسال پیامک بین المللی و داخلی جهت یادآوری قرارملاقات‌ها یک کار بسیار حرفه‌ای و تاثیرگذار است که این روزها از آن بسیار استفاده می‌شود. در آن پیامک لازم است که تاریخ، ساعت قرار، آدرس، شماره تماس، نام شرکت و نام شخص بطور دقیق وارد شود.

فیدبکی که از مشتریان دریافت شده حاکی از آن است که با استفاده از پیامک یادآوری تعداد مشتریانی که قرار ملاقات خود را فراموش کردند به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا کرد.

1- دندانپزشکی

نوبت دندانپزشکی شما با آقای دکتر اکبری در تاریخ 01/05/99 ساعت 4 بعدازظهر می‌باشد. دندانپزشکی آریا 222-444-555

2- آرایشگاه

یادآوری نوبت آرایشگاه شما: فردا ساعت 12:00

درصورت داشتن هرگونه سوال با ما تماس بگیرید  222-999-888

سایر کسب و کارها مثل بانک‌ها، سالن ماساژ، آژانس مسکن، کاریابی‌ها و … همگی از همین قالب آماده پیامک برای یادآوری ارسال پیامک به مشتریان خود استفاده می‌کنند.

پیامک‌های حاوی نوتیفیکیشن در پنل ارسال پیامک بین المللی و داخلی

از این پیامک‌ها معمولا برای ارسال پیام خاص یک مشتری خاص استفاده می‌شود و حرفه‌ای بودن یک کسب و کار را به خوبی نشان می‌دهد.

دلیوری نوتیفیکیشن بانک‌ها

آقای سلطانی، کارت اعتباری شما آماده تحویل می‌باشد. لطفا جهت دریافت آن به شعبه مراجعه فرمایید. بانک xyz

نوتیفیکیشن تحویل بسته

بسته شما با شماره پیگیری P-89654 به اداره پست غربی تحویل داده شد. لوجستیک SLF

یادآوری تحویل

تعمیرات لوازم خانگی سپهر

تلویزیون شما تعمیر شد. در تاریخ 4 مرداد ساعت 3 تا 5 ارسال می‌شود. لطفا جهت تایید تاریخ و ساعت عدد 1 را ارسال فرمایید و جهت انتخاب تاریخ دیگر یا با شماره 445-8822 تماس بگیرید.

نوتیفیکیشن کنسلی

متاسفانه جلسه امروز شما به دلیل بیماری مدرس کنسل شده است. جلسه جدید را در سایت www.example.com  رزرو نمایید.

پیامک‌های تایید

همانند پیامک‌های نوتیفیکیشن، این پیامک‌ها نیز باید بطور مستقیم به مخاطب ارسال شود و اعتبار شرکت و موسسه ارسال کننده پیامک را نشان می‌دهد.

این مدل پیامک‌ها شامل آی دی رزرو، نام شرکت، لینک کوتاه سایت شرکت و پیام تشکر می‌باشد.

1-یادآوری پرواز

2- تغییر تاریخ پرواز

3-تایید رزرو هتل

4- تایید پرداخت

پیامک‌های یادآوری پرداخت

در این مدل پیامک‌ها باید پیام را با نهایت ادب و احترام حاوی کال تو اکشنی که حالت اضطرار را به خوبی نشان دهد استفاده شود. حتی اگر مشتری دیرکرد پرداخت دارد بازهم لازم است پیام با نهایت احترام به او ارسال شود.

یاداوری مهلت پرداخت یا دیرکرد بازپرداخت وام و صورتحساب‌ها و … شامل این مدل از پیامک می‌شوند.

 

پیامک‌های بانکی

با این نوع پیامک‌ها به خوبی آشنایی داریم. چراکه یکی از سازمان‌هایی که خیلی خوب از این ابزار برای اطلاع به مشتریان خود از وضعیت حساب‌هایشان استفاده می‌کنند همین بانک‌ها هستند. این پیامک‌ها شامل موارد زیر می‌‍شوند:

تراکنش بانکی (واریز و برداشت)، ورود به اینترنت بانک، موجودی حساب و…

نظرسنجی پیامکی

استفاده از پیامک سریع‌ترین راه برای اطلاع از نظر مشتریان در هر کسب و کاری است. برای انجام این کار می‌توانید به روش‌های زیر این نظرسنجی پیامکی را انجام دهید.

یک نظرسنجی آن‌لاین را طراحی و در سایت منتشر کنید. لینک آن نظرسنجی را توسط پیامک برای مشتریان خود بفرستید و در پیامی کوتاه از آن‌ها بخواهید تا در این نظرسنجی شرکت کنند. برای اینکه بتوانید حس اضطرار را در آن پیامک تداعی کنید می‌توانید از تخفیف، آفر و یا هرموردی که بتواند به آن‌ها ثابت کند که درصورتی‌که همین حالا با این لینک در این نظرسنجی شرکت کنند، از این آفر ویژه بهره‌مند خواهند شد.

مدل دیگر می‌تواند شامل یک سوال باشد. در آن صورت کافی است مشتری پاسخ سوال را به طور مستقیم و در پاسخ به پیامک ارسال کند.

یا شامل چند گزینه (زیر 4 گزینه) باشد. و مخاطب فقط عدد مورد نظر خود را در پاسخ به پیامک نظرسنجی ارسال کند.

پیامک شرکت در قرعه کشی

این پیامک هم چیزی مشابه با پیامک نظرسنجی است. درواقع شما یک سوال را از مشتری خود می‌پرسید و تمام کسانی‌که پاسخ سوال شما را بدهند در قرعه کشی شرکت خواهند کرد. تاریخ و جایزه قرعه کشی را باید به آن‌ها به‌طور دقیق اطلاع دهید.

مثال:

جاذبه گردشگری که برای سفر بعدی خود انتخاب خواهید کرد،کجاست؟  پاسخ خود را ارسال کنید و برنده ما باشید.

برندگان در قرعه‌کشی تاریخ x  و در فروشگاه y معرفی خواهند شد.

ارتباطات با کارمندان

در مقاله پیامک مناسبتی تاثیرگذار نیز توضیحاتی درمورد نحوه استفاده از پیامک برای ارتباط با مشتریان و کارمندان داده شد.

در این قسمت انواع دیگری از پیامک‌ها که برای ارتباط با کارمندان قابل استفاده است، مطرح می‌گردد:

نوتیفیکیشن کنفرانس‌ها و رویدادها، پیامک‌های مناسبتی، ووچرها و کارت تخفیف‌ها، به تعویق افتادن جلسات، تغییر شیفت و پیدا کردن نیروهای جایگزین

 

قالب پیشنهادات در شرایط اضطراری

گاهی لازم است که بسیاری از اطلاع رسانی‌های فوری را به سرعت به مشتریان خود اطلاع دهیم.

  • کسب و کار همچنان در حال فعالیت است
  • کسب و کار تعطیل است. به سایت EXAMPLE.COM مراجعه کنید.
  • کنسلی قرار ملاقات‌ها بدلیل شیوع ویروس کرونا و …
  • تعطیلی تمام شعب. تاریخ بازگشایی مجدد اعلام می‌شود.
  • کاهش ارائه برخی از سرویس‌ها
  • اطلاع‌رسانی به کارمندان – اخبار مربوط به تغییرات ناشی بحران به وجود آمده در کسب و کار را در این سایت بررسی کنید.
  • اعلام شماره تماسی برای دریافت دغدغه‌های کارمندان در این بحران

مارا درشبکه های اجتماعی دنبال کنید
اینستاگرام | لینکدین | فیسبوک | توئیتر

درج دیدگاه