02188815266 info@telirco.com

جهت دریافت مشاوره و دموی رایگان محصولات تلیرکو،کلیک کنید!

با آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی لید بیشتری به دست آورید!

آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی

زمانی که از پیامک در کمپین بازاریابی خود استفاده می کنید کاری که معمولا انجام می دهید این است که پیام خود را تنظیم می کنید ، آن را ارسال کرده و نتایج را تجزیه و تحلیل می کنید.

اما سوال اینجاست که دفعه بعد که پیامک  چه داخلی و چه پیامک بین المللی را ارسال می کنید ، چگونه می توانید کیفیت آن پیامک را بهتر کنید؟ تا  لید بیشتری به دست آورید.

واقعیت این است که تعداد زیادی از کسب و کارها از پیامک در کمپین بازاریابی خود استفاده می کنند اما نه بطور کامل.

به این دلیل که از تکنیک های مناسب برای بهبود نرخ بازگشت یا نرخ تبدیل پیامک های بازاریابی خود استفاده نمی کنند.

بنابراین اطلاع از روش های بهینه سازی استفاده از ابزار پیامک، می تواند به ما کمک کند تا از این کانال بازاریابی در کمپین بازاریابی پیامکی به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

بهینه سازی نرخ تبدیل در کمپین بازاریابی پیامکی

برای بهینه سازی نرخ تبدیل لازم است که از آزمایش  برای بهبود همه جنبه‌های یک کمپین بازاریابی پیامکی استفاده کنید. و این می تواند شامل عنوان، متن پیام، مخاطبی که پیام برای آن ارسال می شود ، ساعت، روز و موارد دیگر باشد. درواقع هر آنچه که جزئی از پیامک ارسال شده شما باشد، می تواند بهینه سازی شود.

البته روش بهینه سازی باید ساختاریافته باشد، چراکه داشتن ساختار مشخص به شما کمک می کند تا از آن آزمایش‌ها به نتایجی برسید و در نتیجه به حدس و گمان و حس ششم خود اکتفا نکنید.

 در ادامه به بررسی 6 گام بهینه سازی نرخ تبدیل در کمپین بازاریابی پیامکی می‌پردازیم. در این مقاله با ما همراه باشید.

 

6 گام بهینه سازی نرخ تبدیل در بازاریابی پیامکی

1- برای بازاریابی پیامکی خود یکی از پیامک ها را به عنوان یک پیامک پایه در نظر بگیرید

می خواهیم ببینیم که پیامک بعدی ما چطور عمل کرده است؟ خب ابتدا یکی از پیامک ها را با تمام ویژگی هایش بعنوان یک پایه در نظر می گیریم تا بتوانیم پیامک جدید را با آن مقایسه کنیم.

منظور از ویژگی های یک پیامک، تعداد دریافت کنندگان، زمان ارسال( ساعت، روز هفته)، نرخ بازشدن، نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل و هر پارامتری که می تواند دارای اهمیت باشد.

نرخ تبدیل هم باید خودتان تعیین کنید که نرخ تبدیل کدام پارامتر برایتان اهمیت دارد. تبدیل دریافت به بازشدن – تبدیل بازشدن به کلیک یا ….؟

2- نتایج پیامک پایه (پیامکی که میخواهید بهبود دهید) را، تجزیه و تحلیل کنید.

برای رسیدن به وضع مطلوب همیشه باید وضع موجود را ابتدا بررسی و تجزیه تحلیل کرد.بنابراین در این مرحله لازم است  پیام پایه به طور کامل آنالیز شود تا مشخص شود که کدام قسمت های پیامک ارسالی شما مطابق آنچه انتظار می رفت، عمل نکرده است؟ آیا نرخ بازشدن پایین تر از حد انتظار است؟ یا اینکه افرادی پیام شما را باز می کنند ، اما بر اساس محتوای پیام اقدام دیگری انجام می دهند؟ تجزیه و تحلیل به شما می گوید که چه بخش هایی از پیامک ارسالی شما باید بهتر انجام شود و بدین ترتیب به شما در تدوین هدف کمک می کند.

3- هدف خود را جهت آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی تعیین کنید

اگر نرخ بازشدن پیامک ارسالی شما پایین باشد ، هدف شما “بهبود نرخ بازشدن پیامک” خواهد بود. اما اگر چندین قسمت از پیامک ارسالی شما نیاز به بهبود دارد، با شناسایی مهمترین آن‌ها شروع کنید. به عنوان مثال ، اگر نرخ بازشدن و نرخ کلیک شما در محتوای پیام پایین باشد ، بهتر است ابتدا روی نرخ بازشدن کار کنید.

 چراکه تا پیامکی باز نشود، مسلما کلیک هم نخواهد شد. بنابراین ، هدف خود را تعیین کنید وتمرکز خود را روی مواردی که بیشترین پیشرفت را لازم دارند، بگذارید.

4- فرضیه خود را برای آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی شکل دهید

تا این جای کار شما هدف خود را به طور واضح مشخص کرده اید، پیامکی ارسال کرده اید که از آنالیز کامل آن مطلع هستید و می دانید که می خواهید کدام پارامتر آن را تغییر دهید.

 اما چگونه می خواهید این کار را انجام دهید؟ شما باید فرضیه ای در مورد آنچه فکر می کنید بهتر از پیامکی است که در حال حاضر دارید، در نظر بگیرید. ممکن است آن ها براساس تجربیات قبلی شما یا هم تیمی های شما باشند، یا ممکن است ایده هایی داشته باشید و یا اینکه هیچ تصوری نداشته باشید که از کجا شروع کنید.

می توانید با ارزیابی برخی از بهترین شیوه های بازاریابی پیامکی شروع کنید و ببینید که آیا این موارد برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر. به هر حال به یک نقطه ای برای شروع خواهید رسید.

5- آزمون را برای آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی تنظیم کنید

پس از انجام تجزیه و تحلیل ، هدف خود را تعیین کرده و فرضیه خود را تدوین کرده اید ، وقت آن است که آزمایش خود را تنظیم کنید. بهترین راه انجام آزمایش A / B است. یک تست A / B نسخه A (نسخه اصلی) را با تغییرات ایجاد شده در نسخه B مقایسه می کند؛ در حالی که سایر شرایط به طور یکسان نگه داشته می شوند.

بطور مثال پیامک اگر آزمون را به گروه بزرگی از گیرندگان ارسال کنید و کلیه شرایط (به عنوان مثال ساعت روز ، روز در هفته ، نوع مخاطب و غیره) به صورت یکسان نگه داشته شوند ، یک آزمون A / B به شما امکان می دهد نتیجه گیری کنید که آیا نتایج می توانند نتیجه بگیرند یا خیر. به تغییرات ایجاد شده یا اینکه آیا آنها به دلیل اتفاق رخ داده اند نسبت داده شود.

از بانک شماره تماس مخاطبان استفاده کنید تا گیرندگان خود را به طور تصادفی به دو گروه بازاریابی تقسیم کنید. دو کمپین جداگانه ایجاد کنید ، یکی برای نسخه A و دیگری برای نسخه B. همه چیز را در کمپین‌ها به جز عنصری که می خواهید تست کنید یکسان نگه دارید. پیام خود را تنظیم کنید ، تغییرات در نسخه B را پیاده سازی کنید ، به طور تصادفی یکی از گروه های گیرنده را به کمپین A اضافه کنید و دیگری را به کمپین B. پیام خود را ارسال کنید و منتظر نتیجه باشید.

حجم نمونه نشانگر اندازه گروه افرادی است که می خواهند پیام شما را دریافت کنند. اندازه این گروه و میزان تبدیل هایی که می کنید اهمیت آزمون شما را تعیین می کند. اهمیت به این مسئله اشاره دارد که آیا ما می توانیم به تغییرات ایجاد شده برای ایجاد این نتایج اعتماد کنیم یا اینکه این نتایج صرفاً ناشی از شانس بوده اند. این به معنای واقعی این است که می خواهیم بگوییم: می توانیم 95٪ مطمئن باشیم که تغییراتی که ایجاد کرده ایم باعث افزایش نرخ تبدیل ما می شود.

6- نتایج را تجزیه و تحلیل کنید

پس از اتمام آزمون ، می توانید نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص شود نتایج فرضیه شما را تأیید می کند یا خیر. اندازه و اهمیت نمونه را در خاطر داشته باشید تا هرگز بر اساس تأثیرات ناشی از شانس نتیجه گیری نکنید. به عنوان مثال ، اگر همه شرایط به غیر از متغیر آزمون یکسان بوده و نسخه A برای 2000 گیرنده ارسال شده و 3 تبدیل داشته باشد ، و نسخه B نیز برای 2000 گیرنده ارسال می شود اما 60 تبدیل دارد ، به راحتی می توان گفت که نسخه B  بطور قابل توجهی بهتر است. اگر می خواهید از اهمیت نتایج خود اطمینان داشته باشید ، همیشه می توانید از یک ماشین حساب تعداد نمونه (significant calculator) استفاده کنید.

Sample Size Calculator

هنگامی که نتایج را تجزیه و تحلیل کرده و تغییرات را پیاده سازی کرده اید ، کل روند می تواند دوباره به کار خود ادامه داده و بهبود یابد.

بسیاری از مشتریان پنل پیامک تلیرکو ،توانسته اند با اجرای تست‌های A / B عملکرد پیامک های خود را به شدت افزایش دهند. شما می توانید این کار را با دنبال کردن مراحلی که در بالا توضیح دادیم انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که همچنان پیامک های خود را بهبود می بخشید تا از کسب و کار خود بهترین بهره را ببرید و با ماندن در صدر نتایج خود ، یک قدم جلوتر از رقابت باشید.

هنوز مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید یا در مورد همه پارامترهای آماری که با بهینه سازی نرخ تبدیل به لیدهای بیشتری منجر می‌گردند، مطمئن نیستید؟

در صورت تمایل با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما با راهنمایی‌هایی بیشتر پاسخگوی سوالات شما همکاران عزیز باشند.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Articles

تازه‌ترین مقالات وبلاگ

شماره تماس

02188815266

دفتر مرکزی

تهران، خیابان طالقانی، خیابان ملک‌الشعرای بهار،پلاک14،طبقه 6، واحد 11

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه:

9:00 الی 18:00

 

fa_IR
fa_IR en_US