02188638253 info@telirco.com

جهت دریافت مشاوره و دموی رایگان محصولات تلیرکو،کلیک کنید!

با آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی لید بیشتری به دست آورید!

آنالیز کمپین بازاریابی

بازاریابی دراین دوران یک حرفه مهم برای کسب سود و اقتصاد مفید است. امروزه صاحبان مشاغل از بازاریابی به صورت‌های مختلف آن از جمله اینترنتی و پیامکی استفاده می‌کنند تا از دیگر رقبای خود پیشی بگیرند و سود کسب کنند. هیج سازمانی نمی‎تواند بنشیند، پاروی‎پا بگذارد و منتظر کسب سود باشد بلکه باید حرکت کند و مشتریان را به سمت خودش جذب کند.به این کار بازاریابی می‎گویند. ما در این مقاله سعی داریم بازاریابی پیامکی هدفمند را به شما معرفی کنیم.

بازاریابی و انواع آن

بازاریابی در واقع یک حرفه و دانش محسوب می‌شود که افراد مختلفی در دانشگاه‌ها در زیرمجموعه درسی به نام مدیریت بازرگانی، آن‌را می‌آموزند. فرد بازاریاب طبق اسمی که روی او گذاشته شده به جمع‌کردن مشتری برای محصولی خاص یا حرفه‌ای خاص می‎پردازد.  سازمان‌های مختلف می‎توانند با  کسب آموزش‎های راه‎وچاه مختلف و مفید بازاریابی به سود برسند. بازاریابی می‌تواند به دو صورت اینترنتی و پیامکی انجام شود. این دو نوع بازاریابی همواره از هزینه‎های ما می‎کاهد و به سوداوری ما کمک می‎کند.

بازاریابی اینترنتی به روش‎های جذب مشتری از راه اینترنت گفته می‎شود. روش اینترنتی به صرفه و پربازده است و به چهار روش بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، تبلیغ در اینترنت و استفاده از سئو انجام می‎شود. حال ما به معرفی بازاریابی پیامکی هدفمند می‎پردازیم.

آنالیز کمپین پیامکی

بازاریابی پیامکی

در این دنیای مدرن پیام کوتاه یک روش مفید و پرکاربرد برای برقراری ارتباط است. بازاریابی پیامکی درواقع یک شاهراه بزرگ جذب مشتری است. در این نوع بازاریابی و درواقع در نوع بازاریابی پیامکی هدفمند، پیام‎ها از طریق سیستم‎های خاص اینترنتی به مشتریان ارسال می‎شود و می‎تواند پیامک‎های تبیلغاتی، عرضه محصولات، فروش و ارائه پیشنهاد باشد. بازاریابی پیامکی به این دلیل اهمیت دارد که تلفن‎های همراه انسان‎ها از آن‎ها جدا نمی‎شود و همواره در کنارشان است. با ارسال یک پیامک و با به صدا درآمدن تلفن همراه فرد موردنظر، به تلفن همراه خود می‌نگرد و پیامک را مشاهده می‎کند. درواقع بازاریابی پیامکی هدفمند یعنی همین‎که فرد دریافت کننده پیامک، متن مورد نظر سازمان‎ها را بی هیچ دردسر بخواند.

در اخر نتیجه می‎گیریم که در یک بازاریابی پیامکی هدفمند ما باید اصل محتوای تبلیغاتی و نوع مشتریان خود رابشناسیم و طبق آن برای کسب مشتری پیامک‎های تبلیغاتی را ارسال کنیم. در بازاریابی پیامکی ما با هزینه کم‎تر به سود بیشتر می‎رسیم. پس استفاده ازاین نوع بازاریابی یعنی همان بازاریابی پیامکی پیشنهاد مفیدی برای کسب سود است.

بازاریابی پیامکی چیست؟

پیامک در کمپین‌های بازاریابی یکی از روش­‌های بسیار سودمند و موثر در زمینه ایجاد ارتباط با کاربران و ارسال تبلیغات می­‌با‌شد. طبق آمارهای به دست آمده، ابزارهای پیامکی در بازاریابی نسبت به سایر روش­‌های تبلیغاتی موفق­‌تر و از بازدهی بالایی برخوردار می­‌باشند. درست است که روش­‌های جدید و گوناگونی برای بازاریابی دیجیتال ابداع گشته است، ولی بازاریابی پیامکی همچنان از ارزش و اهمیت برخوردار است و ما در این مقاله در رابطه با اهمیت ابزارهای پیامک در کمپین‌های بازاریابی گفتگو خواهیم کرد، بنابراین با ما همراه باشید.

چرا داشتن ابزار پیامک در کمپین‌های بازاریابی همچنان دارای اهمیت است؟

  1. مقرون به صرفه بودن: یکی از مزایای پیامک در کمپین‌های بازاریابی با صرفه بودن آن نسبت به سایر روش‌­های بازاریابی دیجیتال می‌­باشد. افرادی که قصد دارند از این روش موثر در بازاریابی استفاده کنند، فقط کافی است یک راهکار مشخص برای ارسال پیامک به طور منظم و به همراه متون باکیفیت داشته و در جهت موفقیت آن تلاش کنند. در این روش هیچ نیازی نمی­‌باشد که برای بررسی رسانه­‌ها، تیم و یا گروه خاصی استخدام کنید و یا از افراد متخصص استفاده کنید، خود شما با توجه به اطلاعات زیادی که در این زمینه وجود دارد، می­‌توانید این کمپین را مدیریت و کنترل کنید.

 

  1. نیازی به اینترنت نمی­‌باشد: از دیگر مزایای بازاریابی پیامکی، ارسال پیامک بدون نیاز به اینترنت می­‌باشد. این امکان وجود دارد که بیش­تر افراد بسته­‌های اینترنتی نداشته باشند و یا در مکانی قرار گرفته‌­اند، که گوشی آن­ها آنتن نمی‌­دهد، بنابراین روش­‌های بازاریابی با استفاده از ابزارهای پیامکی این اطمینان را به شما می­‌دهد که تمام افراد پیام شما را دریافت کرده­‌اند. پیامک در کمپین‌های بازاریابی سودمند­ترین روش برای تجارت و کسب و کار می­‌باشد.

 

  1. شخصی­‌سازی محتوا: بازاریابی پیامکی امکانات بسیاری را برای شما فراهم می‌­آورد که از طریق آن می‌­توانید مشتری را به سمت خود جذب کنید، یکی از امکانات پیامک در کمپین‌های بازاریابی آوردن اسم کاربر در اول متن پیامک است. البته باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید، هنگامی که قرار است اطلاعاتی از مشتری در محتوا پیامک ارائه دهید، برای او آزاردهنده نباشد و بیش­تر مشتاق خرید از محصولات شما باشد.

 با توجه به پیشرفت تکنولوژی تلفن همراه و روش­‌های گوناگون بازاریابی باز هم از ارزشپیامک در کمپین‌های بازاریابی کم نشده است و همواره در اولویت قرار دارد و بسیاری از افراد و تجار از این استراتژی برای تبلیغات و سودآوری استفاده می­‌کنند. همان‌طور که اشاره کردیم، بازاریابی پیامکی علاوه بر اینکه به صرفه و ارزان است، تاثیرگذار نیز می­‌باشد.

پنل پیامک تلیرکو یکی از محصولات شرکت هونام تجارت پارس است که قبل از خرید پنل می‌توانید دسترسی رایگان دموی این محصول رو دریافت کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان این فرم را تکمیل نمایید. همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت.

 

 

 اس ‌ام ‌اس به عنوان یک کانال ساده و سریع بازاریابی محسوب می‌شود، شاید مدتی به دلیل استفاده نادرست و ورود به عرصه دیجیتال و اینترنت کم‌رنگ‌تر شد و گاهی برعلیه آن نظریه‌هایی صادر شد اما به تازگی با شناختی که از این ابزار قدرتمند پیدا کرده‌اند، بیش از همیشه به اهمیت این کانال بازاریابی پی برده‌اند.

 طبق مقاله سایت امنی سند

– CTR برندهای تجاری از بازاریابی پیامکی 14% است

-پیامک 592% بیشتر از ایمیل نرخ سفارش را به خود اختصاص می‌دهد

– میزان سفارش از اس ‌ام ‌اس، 21% بیشتر از ایمیل است.

امروز در این پست می‌خواهیم ارزش این کانال مارکتینگ را برای کسب‌وکارهای مختلف بررسی کنیم.

اس ‌ام ‌اس مارکتینگ چیست؟

اس‌ام ‌اس مخفف پیام کوتاه و این کانال راه ارتباطی برندها با  مشتریانشان می‌باشد.

اس ‌ام ‌اس چیزی متفاوت از ایمیل است. یک پیام کوتاه،160 کاراکتر، سریع و که بلافاصله بعد از ارسال بر روی گوشی مخاطب شماست درست مثل یک پوش‌نوتیفیکیشن.

اس ‌ام ‌اس مارکتینگ برای سه هدف عالی است:

1- برند اورنس

2-افزایش تعامل مشتریان

3- ایجاد فروش بیشتر

اس ‌ام ‌اس برای کسب‌وکارها همانند یک راه ارتباطی ویژه با مشتریان عمل می ‌کند.

 چرا از اس ‌ام ‌اس مارکتینگ استفاده کنیم؟

سه مزیت اصلی  اس ‌ام‌ اس عبارتند از:

1-  اس ‌ام ‌اس سریع است

اس‌ ام ‌اس درجا ارسال می‌شود و تقریبا درجا و در همان لحظه خوانده می‌شود.جای تعجب نیست که 90٪  اس ‌ام‌ اس‌ها در سه دقیقه اول خوانده می‌شوند.

اس ‌ام ‌اس مارکتینگ برای کمپین‌های ویژه آفرهای فصلی عالی عمل می‌کند.

2-  اس ‌ام ‌اس دارای نرخ بازشدن بالاتری نسبت به ایمیل است

اگر مشتری شما نوتیفیکیشن دریافت ایمیل خود را روی گوشی ست نکرده باشد، برای اینکه شما بتوانید از کمپین ایمیل‌مارکتینگ خود جوابی بگیرید باید صبر کنید. اما  SMS مارکتینگ نیازی به صبرکردن ندارد.

3- اس ‌ام ‌اس نرخ تعامل بالاتری دارد

70% مشتریان معتقدند که  SMS چشم‌گیرتر است. ونرخ کلیک بیشتری را نسبت به ایمیل دارد.

بازاریابی پیامکی

چه چیزی باعث شده که  اس ‌ام ‌اس را به یک کانال بازاریابی قدرتمند تبدیل کند.

ترکیبی از فوری بودن و زدن به خال باهم بهترین دلیل برای استفاده از SMS برای زمانی است که می‌خواهیم خیلی زود به مشتری اطلاع دهیم.  اما این‌که چه‌طور از این ابزار به درستی و موثر استفاده کنیم، روش‌هایی دارد که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

1-اجازه بگیرید و از آن حفاظت کنید

درست مانند ایمیل برای ارسال  اس ‌ام‌اس به مشتریان نیز باید قبلا از آن‌ها اجازه گرفته شود. یکی از رایج‌ترین روش‌ها گرفتن شماره برای عضویت در خبرنامه‌هاست.  از آن‌ها بپرسید تمایل دارند چه نوع محتواهایی دریافت کنند.

از این ابزار زیاد استفاده نکنید  و تنها برای مواقعی که اطلاعات مهم و فوری قرار است به مخاطب بدهید از آن استفاده کنید

امکان کنسل کردن دریافت  SMS را درنظر بگیرید تا درصورتی‌که مخاطب تمایل داشت دیگر پیامی از طرف شما دریافت نکند بتواند به‌راحتی آن را متوقف کند.

 2-از پنل  اس ‌ام ‌اس برای ارسال  اس ‌ام ‌اس استفاده کنید

شاید برای استفاده از این ابزار بسیار‌هیجان‌زده شوید اما یادتان نرود که درست نیست از گوشی عادی خودتان این کار .

را انجام دهید بلکه حتما باید یک پنل  اس ‌ام ‌اس تهیه کنید.

یک پنل پیامک خوب برای اجرایی کردن استراتژی اس ‌ام ‌اس مارکتینگ شما می‌تواند بسیار راهگشا باشد:

1-می‌تواند ارسال پیامک شما را اتومات کند و تعداد زیاد اس ‌ام ‌اس را به یک‌باره ارسال کند

2- با قابلیت سگمنت بندی مخاطبان می‌توانید به سرعت به

بازار هدف خود دسترسی پیدا کنید

3- با آنالیز کاملی که به شما می‌دهد می‌توانید میزان اثربخشی کمپین‌ها را به خوبی تحلیل کنید.

3- به مشتریان خود ارزشی اضافه کنید.

قبل از ارسال پیامک این سوال ساده را ازخود بپرسید: این پیامک چه ارزشی را به مشتری من اضافه خواهد کرد؟

اگر برای این سوال پاسخ مناسبی ندارید از این ابزار استفاده نکنید و مشتریان خود که پتانسیل بالایی برای فروش و رسیدن به درآمد را دارید را بی هدف نسوزانید.

4- از اس ‌ام ‌اس مارکتینگ کوتاه، دقیق و شیرین استفاده کنید

همیشه از لینک استفاده کنید تا اطلاعات بیشتر را در آن‌جا پیدا کنند.

5- از پیام‌های شخصی شده استفاده کنید

اگر نوع بیزنس به شما اجازه می‌دهد حتی می‌توانید از نام کوچک فرد استفاده کنید و این خود به افزایش اثربخشی پیام کمک می‌کند.

5 ایده اس ‌ام ‌اس مارکتینگ

  • آفرهای خوش‌آمدگویی

چه چیزی بهتر از این‌که پیام خوش‌آمدگویی به مشتریان را با یک SMS فوری جدا از ایمیل ارسال کنیم و در آن یک کدتخفیف برای تشویق مشتری به خرید قرار دهیم.

  • تخفیف‌های تولد

اس ‌ام ‌اس به یک موقعیت خوب برای ارسال نیاز دارد و چه موقعیتی بهتر از تولد مشتری

به مشتریان نشان دهید که برایتان اهمیت دارند و به آن‌ها یک کد تخفیف که مهلت استفاده آن چند روز قبل و بعد از تولدشان می‌باشد، هدیه دهید. می‌توانید یک پیام کوتاه را از این طریق ارسال کنید و ادامه پیگیری را به عهده ایمیل بگذارید. یعنی در پیامک اطلاع دهید که ایمیلشان را چک کنند تا هدیه تولدشان را دریافت کنند.

  • آفرهای خاص در زمان کوتاه

بهتر است که تمام مشتریان از این نوع آفرها به موقع مطلع شوند تا کمپین‌هایی که در زمان کوتاه اجرا می‌شوند بیشترین بازده را داشته‌باشند. بهترین راه این است که با یک پیام کوتاه، به مشتریان بگوییم که فرصت کوتاه است و باید زودتر تصمیم بگیرند تا از این فرصت تکرارنشدنی بهره ببرند.

  • تکمیل فرایند خرید

گاهی پیش آمده که مشتری سبد خرید خود را به  دلایلی رها می‌کند و بدون رسیدن به مرحله پرداخت از ادامه راه منصرف می‌شود، بهتر است در این مواقع با SMS به مشتری یاداوری کنیم و با ارسال لینک او را به تکمیل فرایند خریدش تشویق کنیم.

  • تایید سفارش و گزارش مراحل دریافت محصول و خدمت

این‌که مشتری بتواند مراحل مختلف shipping کالای سفارشی خود را از طریق اس ‌ام‌اس دنبال کند و دقیقا بداند که الان کالا در کجاست و در کدام مرحله است برای او مطمئنا جذاب است و حس اعتماد را در او تقویت می‌کند و این خود می‌تواند منجر به رضایت بیشتر و تکرار خرید او گردد.

مطمئنا غیر از این 5 ایده، ایده‌های زیادی هست که می‌توان با کمک آن‌ها و این ابزار قدرتمند و سریع، کمپین‌های بازاریابی خوبی را اجرا کرد. اگر شما هم ایده ای مشابه این ایده‌ها دارید، یا تجربه کردید، خوشحال می‌شویم اگر آن‌را با ما در میان بگذارید.

آموزش کامل بازاریابی پیامکی

هنگامی که پیامی دریافت می­‌کنید، در صورتی که مربوط به دوستان یا اعضای خانواده شما نباشد، می‌­تواند یک پیام بازاریابی از یک کسب و کار باشد. واکنش شما احتمالاً به این بستگی دارد که آیا این پیامک، بهترین شیوه‌­های بازاریابی پیامکی را دنبال کرده است. در این مقاله، به بررسی و آموزش بازاریابی پیامکی خواهیم پرداخت.

بازاریابی پیامکی یا SMS marketing در حقیقت یک استراتژی مناسب است که به کسب و کارها امکان می‌­دهد از طریق پیام با مشتریان، ارتباط برقرار کنند. به عبارت دیگر، این روش به سادگی به پیام رسانی متنی اشاره دارد.

مشاغل می­‌توانند برای معرفی بهتر برند خود، افزایش تعامل و حتی افزایش فروش، پیام­های متنی را برای مشتریان ارسال کنند. از همین روست که ضرورت آموزش بازاریابی پیامکی برای صاحبان کسب و کار احساس می­‌شود.

 بازاریابی پیامکی روشی موثر در معرفی برندها

 

مزیت های برتر بازاریابی پیامکی

در حالی که برخی از افراد تصور می­‌کنند بازاریابی پیامکی امروزه چندان موثر نبوده و ترجیح می‌­دهند برای برقراری ارتباط با مشتریان خود از روش­های دیگری استفاده کنند، اما می­‌توان مزایای بسیاری از آن را برشمرد که هنوز هم از ابزارهای قدرتمند در بازاریابی به حساب خواهد آمد.

تحویل سریع :

اولین نکته آن است که با استفاده از ارسال پیامک از موبایل، بلافاصله پیام متنی دریافت می­‌شود به همین دلیل، می‌­توانید پیام هایی که محدودیت زمانی دارند، مانند تبلیغات مربوط به رویدادها را ارسال کنید. این کاملا روشن است که امروزه اغلب افراد همیشه تلفن­های خود را همراه دارند و احتمال مشاهده پیام شما به محض ارسال بیشتر خواهد بود. بنابراین خوب است با آموزش بازاریابی پیامکی، به رونق کسب و کار خود کمک کنید.

دسترسی آسان­تر :

این کاملا روشن است که پیام های بازاریابی که از طریق ایمیل دریافت می­‌شود، باید ابتدا صندوق ورودی بررسی شود. بنابراین افراد می­‌بایست برنامه تلفن همراه خود را باز کرده و پیام­های ورودی را اسکن نمایند. این در حالی است که با بسیاری از اعلان­های ایمیل و رسانه‌­های اجتماعی روزانه، کاربران بیشتر آنها را نادیده می‌­گیرند.

اما با این روش، کاربران بلافاصله از یک پیام جدید با یک اعلان متن مطلع می­‌شوند. از آنجا که افراد معمولاً از دوستان و خانواده خود متنی دریافت می‌­کنند، کمتر ممکن است این اعلان‌ها نادیده گرفته شوند. بعلاوه، اکثر تلفن­ها قطعه­ای از پیام­های متنی را روی صفحه نمایش خود، نشان می‌­دهند.

نرخ پاسخ بالاتر :

یکی دیگر از مزیت­‌های آموزش بازاریابی پیامکی و ارسال پیام­‌های بازاریابی برای کاربران، این است که این ابزار دارای نرخ پاسخ بالاتری در مقایسه با دیگر روش­های بازاریابی می­‌باشد. میانگین نرخ پاسخگویی به آن 45٪ است.

نرخ پاسخ شما می­‌تواند به شما نشان دهد که پیام­های شما چقدر موثر بوده است. در این شرایط، اگر پیام خاصی سرعت پاسخگویی کمی دارد، می‌­توان پیام خود را تغییر داده و دوباره آن را ارسال نمود. نتیجه آن است که نرخ پاسخ بالاتر می‌­تواند منجر به فروش بیشتر شود.

 نرم‌­افزار بازاریابی پیامکی

نکات مهم در آموزش بازاریابی پیامکی

اگر می­­‌خواهید مشتریان خود را با پیام خود تحت تأثیر قرار داده و به نتایج مورد نظر خود برسید، نکاتی را مدنظر داشته باشید. این که تلفن همراه را برداشته و شروع به ارسال پیام کوتاه به مشتریان کنید، چندان کار حرفه‌­ای و مناسبی نیست. لازم است که از ابزارهای بازاریابی پیامکی استفاده کنید.

نرم­‌افزار مخصوص خود را ایجاد کنید. با این قابلیت، شما می­‌توانید به طور خودکار ارسال پیام­ها را پیگیری کنید، زمان دقیق تحویل را تنظیم کنید و پیام­های متنی را که ناشی از رفتارهای خاص کاربران است، ارسال کنید. به عنوان مثال، هنگامی که مشتری خرید می‌­کند، می‌­توانید به طور خودکار، محصولات جدید را برای او ارسال کنید.

تلیرکو یک شرکت دانش‌بنیان است. محصولات تلیرکو به کسب وکارها راهکارهایی جهت مدیریت بهتر ارائه می‌دهد.  تیم تلیرکو آماده پاسخگویی به سوالات شماست. برای هر یک از خدمات ومحصولات ما می‌توانید از متخصصان ما به‌صورت کاملا رایگان مشاوره بگیرید. جهت دریافت مشاوره رایگان و دموی رایگان محصولات،کافی است فرم مربوطه را تکمیل نمایید. همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

آموزش بازاریابی پیامکی

با آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی، لید بیشتری به دست آورید!

زمانی که از پیامک در کمپین بازاریابی خود استفاده می کنید کاری که معمولا انجام می دهید این است که پیام خود را تنظیم می کنید ، آن را ارسال کرده و نتایج را تجزیه و تحلیل می کنید.

اما سوال اینجاست که دفعه بعد که پیامک  چه داخلی و چه پیامک بین المللی را ارسال می کنید ، چگونه می توانید کیفیت آن پیامک را بهتر کنید؟ تا  لید بیشتری به دست آورید.

واقعیت این است که تعداد زیادی از کسب و کارها از پیامک در کمپین بازاریابی خود استفاده می کنند اما نه بطور کامل.

به این دلیل که از تکنیک های مناسب برای بهبود نرخ بازگشت یا نرخ تبدیل پیامک های بازاریابی خود استفاده نمی کنند.

بنابراین اطلاع از روش های بهینه سازی استفاده از ابزار پیامک، می تواند به ما کمک کند تا از این کانال بازاریابی در کمپین بازاریابی پیامکی به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

بهینه سازی نرخ تبدیل در کمپین بازاریابی پیامکی

برای بهینه سازی نرخ تبدیل لازم است که از آزمایش  برای بهبود همه جنبه‌های یک کمپین بازاریابی پیامکی استفاده کنید. و این می تواند شامل عنوان، متن پیام، مخاطبی که پیام برای آن ارسال می شود ، ساعت، روز و موارد دیگر باشد. درواقع هر آنچه که جزئی از پیامک ارسال شده شما باشد، می تواند بهینه سازی شود.

البته روش بهینه سازی باید ساختاریافته باشد، چراکه داشتن ساختار مشخص به شما کمک می کند تا از آن آزمایش‌ها به نتایجی برسید و در نتیجه به حدس و گمان و حس ششم خود اکتفا نکنید.

 در ادامه به بررسی 6 گام بهینه سازی نرخ تبدیل در کمپین بازاریابی پیامکی می‌پردازیم. در این مقاله با ما همراه باشید.

 

6 گام بهینه سازی نرخ تبدیل در بازاریابی پیامکی

1- برای بازاریابی پیامکی خود یکی از پیامک ها را به عنوان یک پیامک پایه در نظر بگیرید

می خواهیم ببینیم که پیامک بعدی ما چطور عمل کرده است؟ خب ابتدا یکی از پیامک ها را با تمام ویژگی هایش بعنوان یک پایه در نظر می گیریم تا بتوانیم پیامک جدید را با آن مقایسه کنیم.

منظور از ویژگی های یک پیامک، تعداد دریافت کنندگان، زمان ارسال( ساعت، روز هفته)، نرخ بازشدن، نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل و هر پارامتری که می تواند دارای اهمیت باشد.

نرخ تبدیل هم باید خودتان تعیین کنید که نرخ تبدیل کدام پارامتر برایتان اهمیت دارد. تبدیل دریافت به بازشدن – تبدیل بازشدن به کلیک یا ….؟

2- نتایج پیامک پایه (پیامکی که میخواهید بهبود دهید) را، تجزیه و تحلیل کنید.

برای رسیدن به وضع مطلوب همیشه باید وضع موجود را ابتدا بررسی و تجزیه تحلیل کرد.بنابراین در این مرحله لازم است  پیام پایه به طور کامل آنالیز شود تا مشخص شود که کدام قسمت های پیامک ارسالی شما مطابق آنچه انتظار می رفت، عمل نکرده است؟ آیا نرخ بازشدن پایین تر از حد انتظار است؟ یا اینکه افرادی پیام شما را باز می کنند ، اما بر اساس محتوای پیام اقدام دیگری انجام می دهند؟ تجزیه و تحلیل به شما می گوید که چه بخش هایی از پیامک ارسالی شما باید بهتر انجام شود و بدین ترتیب به شما در تدوین هدف کمک می کند.

3- هدف خود را جهت آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی تعیین کنید

اگر نرخ بازشدن پیامک ارسالی شما پایین باشد ، هدف شما “بهبود نرخ بازشدن پیامک” خواهد بود. اما اگر چندین قسمت از پیامک ارسالی شما نیاز به بهبود دارد، با شناسایی مهمترین آن‌ها شروع کنید. به عنوان مثال ، اگر نرخ بازشدن و نرخ کلیک شما در محتوای پیام پایین باشد ، بهتر است ابتدا روی نرخ بازشدن کار کنید.

 چراکه تا پیامکی باز نشود، مسلما کلیک هم نخواهد شد. بنابراین ، هدف خود را تعیین کنید وتمرکز خود را روی مواردی که بیشترین پیشرفت را لازم دارند، بگذارید.

4- فرضیه خود را برای آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی شکل دهید

تا این جای کار شما هدف خود را به طور واضح مشخص کرده اید، پیامکی ارسال کرده اید که از آنالیز کامل آن مطلع هستید و می دانید که می خواهید کدام پارامتر آن را تغییر دهید.

 اما چگونه می خواهید این کار را انجام دهید؟ شما باید فرضیه ای در مورد آنچه فکر می کنید بهتر از پیامکی است که در حال حاضر دارید، در نظر بگیرید. ممکن است آن ها براساس تجربیات قبلی شما یا هم تیمی های شما باشند، یا ممکن است ایده هایی داشته باشید و یا اینکه هیچ تصوری نداشته باشید که از کجا شروع کنید.

می توانید با ارزیابی برخی از بهترین شیوه های بازاریابی پیامکی شروع کنید و ببینید که آیا این موارد برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر. به هر حال به یک نقطه ای برای شروع خواهید رسید.

5- آزمون را برای آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی تنظیم کنید

پس از انجام تجزیه و تحلیل ، هدف خود را تعیین کرده و فرضیه خود را تدوین کرده اید ، وقت آن است که آزمایش خود را تنظیم کنید. بهترین راه انجام آزمایش A / B است. یک تست A / B نسخه A (نسخه اصلی) را با تغییرات ایجاد شده در نسخه B مقایسه می کند؛ در حالی که سایر شرایط به طور یکسان نگه داشته می شوند.

بطور مثال پیامک اگر آزمون را به گروه بزرگی از گیرندگان ارسال کنید و کلیه شرایط (به عنوان مثال ساعت روز ، روز در هفته ، نوع مخاطب و غیره) به صورت یکسان نگه داشته شوند ، یک آزمون A / B به شما امکان می دهد نتیجه گیری کنید که آیا نتایج می توانند نتیجه بگیرند یا خیر. به تغییرات ایجاد شده یا اینکه آیا آنها به دلیل اتفاق رخ داده اند نسبت داده شود.

از بانک شماره تماس مخاطبان استفاده کنید تا گیرندگان خود را به طور تصادفی به دو گروه بازاریابی تقسیم کنید. دو کمپین جداگانه ایجاد کنید ، یکی برای نسخه A و دیگری برای نسخه B. همه چیز را در کمپین‌ها به جز عنصری که می خواهید تست کنید یکسان نگه دارید. پیام خود را تنظیم کنید ، تغییرات در نسخه B را پیاده سازی کنید ، به طور تصادفی یکی از گروه های گیرنده را به کمپین A اضافه کنید و دیگری را به کمپین B. پیام خود را ارسال کنید و منتظر نتیجه باشید.

حجم نمونه نشانگر اندازه گروه افرادی است که می خواهند پیام شما را دریافت کنند. اندازه این گروه و میزان تبدیل هایی که می کنید اهمیت آزمون شما را تعیین می کند. اهمیت به این مسئله اشاره دارد که آیا ما می توانیم به تغییرات ایجاد شده برای ایجاد این نتایج اعتماد کنیم یا اینکه این نتایج صرفاً ناشی از شانس بوده اند. این به معنای واقعی این است که می خواهیم بگوییم: می توانیم 95٪ مطمئن باشیم که تغییراتی که ایجاد کرده ایم باعث افزایش نرخ تبدیل ما می شود.

6- نتایج را تجزیه و تحلیل کنید

پس از اتمام آزمون ، می توانید نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص شود نتایج فرضیه شما را تأیید می کند یا خیر. اندازه و اهمیت نمونه را در خاطر داشته باشید تا هرگز بر اساس تأثیرات ناشی از شانس نتیجه گیری نکنید. به عنوان مثال ، اگر همه شرایط به غیر از متغیر آزمون یکسان بوده و نسخه A برای 2000 گیرنده ارسال شده و 3 تبدیل داشته باشد ، و نسخه B نیز برای 2000 گیرنده ارسال می شود اما 60 تبدیل دارد ، به راحتی می توان گفت که نسخه B  بطور قابل توجهی بهتر است. اگر می خواهید از اهمیت نتایج خود اطمینان داشته باشید ، همیشه می توانید از یک ماشین حساب تعداد نمونه (significant calculator) استفاده کنید.

Sample Size Calculator

هنگامی که نتایج را تجزیه و تحلیل کرده و تغییرات را پیاده سازی کرده اید ، کل روند می تواند دوباره به کار خود ادامه داده و بهبود یابد.

بسیاری از مشتریان پنل پیامک تلیرکو ،توانسته اند با اجرای تست‌های A / B عملکرد پیامک های خود را به شدت افزایش دهند. شما می توانید این کار را با دنبال کردن مراحلی که در بالا توضیح دادیم انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که همچنان پیامک های خود را بهبود می بخشید تا از کسب و کار خود بهترین بهره را ببرید و با ماندن در صدر نتایج خود ، یک قدم جلوتر از رقابت باشید.

هنوز مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید یا در مورد همه پارامترهای آماری که با بهینه سازی نرخ تبدیل به لیدهای بیشتری منجر می‌گردند، مطمئن نیستید؟

در صورت تمایل با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما با راهنمایی‌هایی بیشتر پاسخگوی سوالات شما همکاران عزیز باشند.

بازاریابی پیامکی موفق

نکات مهم برای داشتن یک بازاریابی پیامکی موفق

 

برخلاف عقیده برخی که گمان می‌کنند بازاریابی پیامکی تاثیر مثبت چندان زیادی ندارد باید بگوییم که این روش می‌تواند در مدت زمان کوتاهی شما را به موفقیت‌های زیادی برساند به همین خاطر امروزه افراد برای داشتن یک سیستم بازاریابی کارآمد به دنبال استفاده از این روش هستند تا بتوانند بازاریابی پیامکی موفق را داشته باشند به همین خاطر در این مقاله به چند نکته مهم برای پیشرفت بیشتر در این امر اشاره خواهیم نمود.

بازاریابی پیامکی

6 نکته برای پیاده سازی یک کمپین بازاریابی موفق با کمک پنل اس ام اس

اگر می‌خواهید یک کمپین بازاریابی پیامکی موفق داشته باشید نباید هرگز از نکاتی که در ادامه خواهد آمد غافل شوید زیرا این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا یک بازاریابی حرفه‌ای داشته باشید.

6 نکته جهت داشتن یک کمپین بازاریابی موفق عبارت‌اند از:

  1. ارائه پیشنهاد های شگفت انگیز:

    بهتر است در ابتدای پیامک تبلیغاتی پیشنهاد ویژه خود را رو کنید تا مخاطب در همان ثانیه‌های اول جذب شود و باقی متن پیام را با دقت مطالعه کند.

  2. ایجاد حس فوری و مهم بودن امر در مخاطب:

    اگر در مخاطب این حس را ایجاد کنید که پیشنهاد شما برای آنها مهم و ضروری است میزان فروش شما بسیار بیشتر خواهد شد زیرا این روش یکی از تکنیک‌های بازاریابی پیامکی موفق و کاربردی است.

  3. از مشتری درخواست اقدام به واکنش مناسب کنید: در

    انتها باید مشتری را مجاب کنید تا در برابر پیام تبلیغاتی شما واکنشی از خود نشان دهد زیرا می‌توان گفت این قسمت از مهم ترین بخش‌های موفقیت کمپین تبلیغات پیامکی می‌باشد به دلیل آن که در این مرحله مشتری تصمیم می‌گیرد که از محصولات و خدمات شما استفاده کند یا نه.

  4. درج نام برند به طور دقیق:

    نام برند مورد نظر باید به طور مناسبی به مخاطب و مشتری شناسانده شود تا وی بتواند آن را به خاطر سپرده و به آن مراجعه کند.

  5. ذکر آدرس دقیق فروشگاه:

    از ذکر آدرس دقیق فروشگاه در پیامک تبلیغاتی غافل نشوید زیرا عدم ذکر آن می‌تواند تاثیرات بسیار بد و منفی بر روی کسب و کار شما بگذارد بنابراین آدرس محل فروشگاه به صورت فیزیکی و یا اینترنتی را حتما در پیامک مورد اشاره قرار دهید.

  6. ایجاد محتوای ارزشمند:

    قدرت کمپین تبلیغات پیامکی به میزان ارزشمندی محتوای درون آن بستگی دارد به طوری که هر چه محتوا ارزشمند تر باشد به همان میزان بازخورد و یا فیدبک بهتری دریافت خواهید نمود.

    تلیرکو یک شرکت دانش‌بنیان است. محصولات تلیرکو به کسب وکارها راهکارهایی جهت مدیریت بهتر ارائه می‌دهد.  تیم تلیرکو آماده پاسخگویی به سوالات شماست. برای هر یک از خدمات ومحصولات ما می‌توانید از متخصصان ما به‌صورت کاملا رایگان مشاوره بگیرید. جهت دریافت مشاوره رایگان و دموی رایگان محصولات،کافی است فرم مربوطه را تکمیل نمایید. همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

call center – هر آنچه در مورد مرکز تماس لازم است بدانید! (راهنمای جامع)

call center – هر آنچه در مورد مرکز تماس لازم است بدانید! (راهنمای جامع)

مرکز تماس که به کال­ سنتر هم معروف است، برای برقراری ارتباط شرکت­ ها و سایر موسسات با مشتریان بسیار نقش مهم و کارآمدی دارد. در واقع بسیاری از صاحبان کسب و کار پس از این که ایده‌ی اولیه خود را صیقل می‌دهند، در قدم‌های بعدی حتما مرکز تماس را در اولویت قرار می‌دهند.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس

02188638253

دفتر مرکزی

تهران، خ کارگرشمالی، خ فرشی مقدم، پردیس شمالی دانشگاه تهران، ساختمان شماره دو، فضای شماره 208

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه:

9:00 الی 18:00

 

fa_IR