اساماس به عنوان یک کانال ساده و سریع بازاریابی محسوب میشود، شاید مدتی به دلیل استفاده نادرست و ورود به عرصه دیجیتال و اینترنت کمرنگتر شد و گاهی برعلیه آن نظریههایی صادر شد اما به تازگی با شناختی که از این ابزار قدرتمند پیدا کردهاند، بیش از همیشه به اهمیت این کانال بازاریابی پی بردهاند.
– CTR برندهای تجاری از بازاریابی پیامکی 14% است
-پیامک 592% بیشتر از ایمیل نرخ سفارش را به خود اختصاص میدهد
– میزان سفارش از اساماس، 21% بیشتر از ایمیل است.
امروز در این پست میخواهیم ارزش این کانال مارکتینگ را برای کسبوکارهای مختلف بررسی کنیم.

اساماس مارکتینگ چیست؟
اساماس مخفف پیام کوتاه و این کانال راه ارتباطی برندها با مشتریانشان میباشد.
اساماس چیزی متفاوت از ایمیل است. یک پیام کوتاه،160 کاراکتر، سریع و که بلافاصله بعد از ارسال بر روی گوشی مخاطب شماست درست مثل یک پوشنوتیفیکیشن.
اساماس مارکتینگ برای سه هدف عالی است:
1- برند اورنس
2-افزایش تعامل مشتریان
3- ایجاد فروش بیشتر
اساماس برای کسبوکارها همانند یک راه ارتباطی ویژه با مشتریان عمل می کند.
چرا از اساماس مارکتینگ استفاده کنیم؟
سه مزیت اصلی اساماس عبارتند از:
1- اساماس سریع است
اساماس درجا ارسال میشود و تقریبا درجا و در همان لحظه خوانده میشود.جای تعجب نیست که 90٪ اساماسها در سه دقیقه اول خوانده میشوند.
اساماس مارکتینگ برای کمپینهای ویژه آفرهای فصلی عالی عمل میکند.
2- اساماس دارای نرخ بازشدن بالاتری نسبت به ایمیل است
اگر مشتری شما نوتیفیکیشن دریافت ایمیل خود را روی گوشی ست نکرده باشد، برای اینکه شما بتوانید از کمپین ایمیلمارکتینگ خود جوابی بگیرید باید صبر کنید. اما اساماس مارکتینگ نیازی به صبرکردن ندارد.
3- اساماس نرخ تعامل بالاتری دارد
70% مشتریان معتقدند که اساماس چشمگیرتر است. ونرخ کلیک بیشتری را نسبت به ایمیل دارد.
چه چیزی باعث شده که اساماس را به یک کانال بازاریابی قدرتمند تبدیل کند.
ترکیبی از فوری بودن و زدن به خال باهم بهترین دلیل برای استفاده از اساماس برای زمانی است که میخواهیم خیلی زود به مشتری اطلاع دهیم. اما اینکه چهطور از این ابزار به درستی و موثر استفاده کنیم، روشهایی دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم:
1-اجازه بگیرید و از آن حفاظت کنید
درست مانند ایمیل برای ارسال اساماس به مشتریان نیز باید قبلا از آنها اجازه گرفته شود. یکی از رایجترین روشها گرفتن شماره برای عضویت در خبرنامههاست. از آنها بپرسید تمایل دارند چه نوع محتواهایی دریافت کنند.
از این ابزار زیاد استفاده نکنید و تنها برای مواقعی که اطلاعات مهم و فوری قرار است به مخاطب بدهید از آن استفاده کنید
امکان کنسل کردن دریافت اساماس را درنظر بگیرید تا درصورتیکه مخاطب تمایل داشت دیگر پیامی از طرف شما دریافت نکند بتواند بهراحتی آن را متوقف کند.
2-از پنل اساماس برای ارسال اساماس استفاده کنید
شاید برای استفاده از این ابزار بسیارهیجانزده شوید اما یادتان نرود که درست نیست از گوشی عادی خودتان این کار .
را انجام دهید بلکه حتما باید یک پنل اساماس تهیه کنید.
یک پنل پیامک خوب برای اجرایی کردن استراتژی اساماس مارکتینگ شما میتواند بسیار راهگشا باشد:
1-میتواند ارسال پیامک شما را اتومات کند و تعداد زیاد اساماس را به یکباره ارسال کند
2- با قابلیت سگمنت بندی مخاطبان میتوانید به سرعت به
بازار هدف خود دسترسی پیدا کنید
3- با آنالیز کاملی که به شما میدهد میتوانید میزان اثربخشی کمپینها را به خوبی تحلیل کنید.
3- به مشتریان خود ارزشی اضافه کنید.
قبل از ارسال پیامک این سوال ساده را ازخود بپرسید: این پیامک چه ارزشی را به مشتری من اضافه خواهد کرد؟
اگر برای این سوال پاسخ مناسبی ندارید از این ابزار استفاده نکنید و مشتریان خود که پتانسیل بالایی برای فروش و رسیدن به درآمد را دارید را بی هدف نسوزانید.
4- از اساماس مارکتینگ کوتاه، دقیق و شیرین استفاده کنید
همیشه از لینک استفاده کنید تا اطلاعات بیشتر را در آنجا پیدا کنند.
5- از پیامهای شخصی شده استفاده کنید
اگر نوع بیزنس به شما اجازه میدهد حتی میتوانید از نام کوچک فرد استفاده کنید و این خود به افزایش اثربخشی پیام کمک میکند.
5 ایده اساماس مارکتینگ
-
آفرهای خوشآمدگویی
چه چیزی بهتر از اینکه پیام خوشآمدگویی به مشتریان را با یک SMS فوری جدا از ایمیل ارسال کنیم و در آن یک کدتخفیف برای تشویق مشتری به خرید قرار دهیم.
-
تخفیفهای تولد
اساماس به یک موقعیت خوب برای ارسال نیاز دارد و چه موقعیتی بهتر از تولد مشتری
به مشتریان نشان دهید که برایتان اهمیت دارند و به آنها یک کد تخفیف که مهلت استفاده آن چند روز قبل و بعد از تولدشان میباشد، هدیه دهید. میتوانید یک پیام کوتاه را از این طریق ارسال کنید و ادامه پیگیری را به عهده ایمیل بگذارید. یعنی در پیامک اطلاع دهید که ایمیلشان را چک کنند تا هدیه تولدشان را دریافت کنند.
-
آفرهای خاص در زمان کوتاه
بهتر است که تمام مشتریان از این نوع آفرها به موقع مطلع شوند تا کمپینهایی که در زمان کوتاه اجرا میشوند بیشترین بازده را داشتهباشند. بهترین راه این است که با یک پیام کوتاه، به مشتریان بگوییم که فرصت کوتاه است و باید زودتر تصمیم بگیرند تا از این فرصت تکرارنشدنی بهره ببرند.
-
تکمیل فرایند خرید
گاهی پیش آمده که مشتری سبد خرید خود را به دلایلی رها میکند و بدون رسیدن به مرحله پرداخت از ادامه راه منصرف میشود، بهتر است در این مواقع با SMS به مشتری یاداوری کنیم و با ارسال لینک او را به تکمیل فرایند خریدش تشویق کنیم.
-
تایید سفارش و گزارش مراحل دریافت محصول و خدمت
اینکه مشتری بتواند مراحل مختلف shipping کالای سفارشی خود را از طریق اساماس دنبال کند و دقیقا بداند که الان کالا در کجاست و در کدام مرحله است برای او مطمئنا جذاب است و حس اعتماد را در او تقویت میکند و این خود میتواند منجر به رضایت بیشتر و تکرار خرید او گردد.
مطمئنا غیر از این 5 ایده، ایدههای زیادی هست که میتوان با کمک آنها و این ابزار قدرتمند و سریع، کمپینهای بازاریابی خوبی را اجرا کرد. اگر شما هم ایده ای مشابه این ایدهها دارید، یا تجربه کردید، خوشحال میشویم اگر آنرا با ما در میان بگذارید.
0 دیدگاه