02188638253 info@telirco.com

جهت دریافت مشاوره و دموی رایگان محصولات تلیرکو،کلیک کنید!

IVR چیست؟ | سیستم تلفن گویا چگونه کار می­‌کند؟ و چه مزایایی دارد؟

IVR چیست؟

Response یا IVR چیست؟ IVR به یک فناوری تلفن گویا گفته می‌­شود که به مشتریان یک شرکت یا سازمان اجازه می­‌دهد تا به وسیله­‌ی منوهای صوتی از قبل تنظیم شده با سیستم میزبان شرکت مورد نظر خود ارتباط داشته باشند. این ارتباط به وسیله صدای DTMF در زمان تماس مشتری و بدون نیاز به مداخله انسانی برقرار می‌­شود.

تلفن گویا چیست؟

تلفن گویا در واقع یک راه حل است که به مشاغل، افراد و سازمان‎ها کمک می‎کند تا تعاملات با مشتریان و شرکای خود را به این وسیله سازماندهی کنند. درواقع راه‌حلی است برای سازمان‎های کوچک و بزرگ که به تیم‎های پشتیبانی‎‌اش کمک ‎کند تا فرایندهای برقراری تماس را به طور خودکار انجام دهند. تلفن گویا | IVR یک سیستم تلفنی است که به فرد شماره‎‌گیرنده برای شناسایی و تقسیم‎‌بندی تماس‎‌گیرندگان کمک می‎کند. این سیستم گویا پشتیبانی از مشتری را خودکار کرده است. تلفن گویا برای همه موقعیت‌ها کاربرد دارد.

این سیستم و در واقع تلفن گویا خدماتی مثل دسترسی ایمن و راحت به اطلاعات، فکس، جمع‎‌آوری شماره تلفن‎ها از سیستم ‎های پیچیده را برای مشتریان فراهم می‌آورد. تلفن گویا IVR این مزیت را دارد که در زمان‌ها و روزهای تعطیل هم خدمات ارائه بدهد. برای همین مزیت‎ها و کاربردهای فراوان، بیشتر سازمان‌ها برای کارکرد بهتر و بیشتر از آن استفاده می‌کنند. این سازمان‌های نیازمند عبارتند از سازمان‌ پزشکی، اورژانس، آتش‌نشانی، سازمان بازرسی و وزارت کشور، شرکت خدمات دهی مثل شرکت‌های مسافربری، قطارها، شرکت برق، سازمان صداوسیما، وزارتخانه ها از جمله وزارت بازرگانی، موسسه‌های اعتباری و بانک‌ها. درواقع هر سازمانی که به سیستم نوبت دهی نیاز دارد مثل نوبت دهی به بیماران در بیمارستان از این تلفن گویا استفاده می‌کند.

درواقع سامانه تلفن گویا IVR، برای همه سازمان‌ها کاربرد دارد. هر شرکت و سازمانی که خدمات مخصوصی را به مردم ارائه می‌دهد از این تلفن استفاده می‌کند. استفاده این شرکت‌ها از تلفن گویا برای خود آن‌ها هم سودآور است زیرا خدمات به مشتریان می‌رساند بدون این‌که آن‌ها را به زحمت بیاندازد. سازمان‌ها به دیگران خدمات می‌دهند بدون اینکه هزینه خاصی را متحمل بشوند. این سیستم ها خودکار و خودجوش و طبق تنظیماتی که روی آن‌ها می‌شود به دیگران خدمات می‌رسانند.

پس نتیجه می‌گیریم که تلفن گویا IVR برای بهتر شدن خدمات دهی به مردم ساخته و پرداخته شده است. پس هر سازمانی که به دنبال کارآیی بهتر سیستم درونی‌اش وبه دنبال ارائه خدمات بیشتر به مردم است ازاین سیستم استفاده می‌کند.

رانمای خرید IVR

IVR چیست؟ راهنمای خرید برای صاحبان مشاغل

اگر صاحب کسب و کاری هستید ،مطمئنا همیشه به دنبال بهینه سازی زمان كارمندان و بودجه كسب و كار خود هستید. سیستم های IVR یک روش مقرون به صرفه برای ساده کردن فرایند تماس برای مشتریان و کارمندان شما ارائه می دهند ، اما با وجود دردسترس بودن بسیاری از گزینه های خدمات موجود ، شروع فرایند پذیرش IVR دشوار است.

این راهنما روشن میکند که IVR چیست؟ از اصول اولیه این فناوری ارتباطات جدید گرفته تا ویژگی ها و خدمات پیشنهادی که باید در نظر بگیرید، تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.


کسب اطلاعات بیشتر درباره سامانه پرداخت تلفنی | پرداخت‌های مکرر و دوره‌ای

سیستم­‌های IVR این امکان را برای شرکت، سازمان (و به صورت کلی مکان­‌هایی که دارای حجم بالایی از تماس­‌های دریافتی هستند) فراهم می‌­کند تا بتوانند پاسخ مشتریان خود را از طریق ضبط فایل‌­های صوتی از پیش تعیین شده بدهند. این امر باعث می­شود تا مشتریان خیلی راحت، پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

سیستم تلفن گویا چگونه کار می­‌کند؟

نحوه و شیوه کار در سیستم پاسخ‌­دهی صوتی تعاملی (Interactive Voice Response) به این صورت است که به تماس گیرندگان توصیه می‌­شود تا با فشار دادن یکی از رقم‌­های صفحه کلید گوشی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند. بدین شیوه صدای DTMF مطابق با رقم فشرده شده به سیستم میزبان شرکت ارسال می­‌شود تا بدین وسیله مشتری پاسخ مورد نظر خود را دریافت کند.

سیستم‌­های تلفن گویا برای استفاده در چه مکان‌­هایی مناسب است؟

مکان‌هایی مورد نیاز سیستم تلفن گویا IVR چیست؟ سازمانها و دفاتری که از قابلیت کنترل حجم بالای تماس‌­های دریافتی برخوردار هستند. آنها می‌­توانند از برنامه‌­های نرم افزاری، زیرساخت­‌های پشتیبانی، تجهیزات تلفن، و یک بانک اطلاعاتی به خوبی پشتیبانی کنند. لذا می­‌توانند شرکت‌­های سرویس دهنده و مراکز تماسی را در بین مشتریان بسیار محبوب کنند.


کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید سامانه تلفن گویا | IVR

سازمان­‌ها و شرکت‌­ها می­توانند به وسیله خریداری سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز، در مکان مورد نظر خود سیستم IVRS را اجرا کنند، یا به وسیله پرداخت هزینه ماهانه آن از طریق سرویس میزبانی IVR نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

از جمله برنامه های IVR چیست؟ سیستم بانکداری تلفنی، پرداخت تلفنی و نقل و انتقال حساب بانکی و سهام، اطلاعات مرتبط به تلویزیون برنامه­‌ریزی پرواز، مسیریابی تماس با دفتر و …. را می توان از جمله این برنامه ها شمرد.

استفاده از IVR

استفاده از سیستم تلفن گویا IVR چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایایی که نرم افزار IVR می­تواند برای مشاغل و مراکز تماس داشته باشد می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاهش هزینه­‌های عملیاتی
  2. عوامل انسانی و پذیرندگان کاهش می­‌یابند.
  3. از آنجایی که تماس­‌گیرندگان قادر هستند هر ساعت از شبانه روز، اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند، تجربه شیرین‌­تری را برای مشتری رقم می‌­زند.
  4. از آنجایی که تماس گیرنده بلافاصله به بخش پشتیبانی هدایت می­‌شود مشکلات و مسائل زودتر حل می‌­شوند.


همکاران ما در تلیرکو، آماده ارائه مشاوره در این زمینه بطور رایگان به شما عزیزان هستند. تنها کافی است که فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.


مشاهده محصول ivr


اینستاگرام ما

1 دیدگاه

  1. سحر

    من اگر بخوام این سیستم رو سفارش بدم، صفر تا صد چقدر طول میکشه تا در مرکز ما فعال بشه و مورد استفاده قرار بگیره؟

    پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس

02188638253

دفتر مرکزی

تهران، خ کارگرشمالی، خ فرشی مقدم، پردیس شمالی دانشگاه تهران، ساختمان شماره دو، فضای شماره 208

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه:

9:00 الی 18:00

 

fa_IR