Response یا IVR چیست؟ IVR به یک فناوری تلفن گویا گفته میشود که به مشتریان یک شرکت یا سازمان اجازه میدهد تا به وسیلهی منوهای صوتی از قبل تنظیم شده با سیستم میزبان شرکت مورد نظر خود ارتباط داشته باشند. این ارتباط به وسیله صدای DTMF در زمان تماس مشتری و بدون نیاز به مداخله انسانی برقرار میشود.
تلفن گویا چیست؟
تلفن گویا در واقع یک راه حل است که به مشاغل، افراد و سازمانها کمک میکند تا تعاملات با مشتریان و شرکای خود را به این وسیله سازماندهی کنند. درواقع راهحلی است برای سازمانهای کوچک و بزرگ که به تیمهای پشتیبانیاش کمک کند تا فرایندهای برقراری تماس را به طور خودکار انجام دهند. تلفن گویا | IVR یک سیستم تلفنی است که به فرد شمارهگیرنده برای شناسایی و تقسیمبندی تماسگیرندگان کمک میکند. این سیستم گویا پشتیبانی از مشتری را خودکار کرده است. تلفن گویا برای همه موقعیتها کاربرد دارد.
این سیستم و در واقع تلفن گویا خدماتی مثل دسترسی ایمن و راحت به اطلاعات، فکس، جمعآوری شماره تلفنها از سیستم های پیچیده را برای مشتریان فراهم میآورد. تلفن گویا IVR این مزیت را دارد که در زمانها و روزهای تعطیل هم خدمات ارائه بدهد. برای همین مزیتها و کاربردهای فراوان، بیشتر سازمانها برای کارکرد بهتر و بیشتر از آن استفاده میکنند. این سازمانهای نیازمند عبارتند از سازمان پزشکی، اورژانس، آتشنشانی، سازمان بازرسی و وزارت کشور، شرکت خدمات دهی مثل شرکتهای مسافربری، قطارها، شرکت برق، سازمان صداوسیما، وزارتخانه ها از جمله وزارت بازرگانی، موسسههای اعتباری و بانکها. درواقع هر سازمانی که به سیستم نوبت دهی نیاز دارد مثل نوبت دهی به بیماران در بیمارستان از این تلفن گویا استفاده میکند.
درواقع سامانه تلفن گویا IVR، برای همه سازمانها کاربرد دارد. هر شرکت و سازمانی که خدمات مخصوصی را به مردم ارائه میدهد از این تلفن استفاده میکند. استفاده این شرکتها از تلفن گویا برای خود آنها هم سودآور است زیرا خدمات به مشتریان میرساند بدون اینکه آنها را به زحمت بیاندازد. سازمانها به دیگران خدمات میدهند بدون اینکه هزینه خاصی را متحمل بشوند. این سیستم ها خودکار و خودجوش و طبق تنظیماتی که روی آنها میشود به دیگران خدمات میرسانند.
پس نتیجه میگیریم که تلفن گویا IVR برای بهتر شدن خدمات دهی به مردم ساخته و پرداخته شده است. پس هر سازمانی که به دنبال کارآیی بهتر سیستم درونیاش وبه دنبال ارائه خدمات بیشتر به مردم است ازاین سیستم استفاده میکند.
IVR چیست؟ راهنمای خرید برای صاحبان مشاغل
اگر صاحب کسب و کاری هستید ،مطمئنا همیشه به دنبال بهینه سازی زمان كارمندان و بودجه كسب و كار خود هستید. سیستم های IVR یک روش مقرون به صرفه برای ساده کردن فرایند تماس برای مشتریان و کارمندان شما ارائه می دهند ، اما با وجود دردسترس بودن بسیاری از گزینه های خدمات موجود ، شروع فرایند پذیرش IVR دشوار است.
این راهنما روشن میکند که IVR چیست؟ از اصول اولیه این فناوری ارتباطات جدید گرفته تا ویژگی ها و خدمات پیشنهادی که باید در نظر بگیرید، تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.
کسب اطلاعات بیشتر درباره سامانه پرداخت تلفنی | پرداختهای مکرر و دورهای
سیستمهای IVR این امکان را برای شرکت، سازمان (و به صورت کلی مکانهایی که دارای حجم بالایی از تماسهای دریافتی هستند) فراهم میکند تا بتوانند پاسخ مشتریان خود را از طریق ضبط فایلهای صوتی از پیش تعیین شده بدهند. این امر باعث میشود تا مشتریان خیلی راحت، پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.
سیستم تلفن گویا چگونه کار میکند؟
نحوه و شیوه کار در سیستم پاسخدهی صوتی تعاملی (Interactive Voice Response) به این صورت است که به تماس گیرندگان توصیه میشود تا با فشار دادن یکی از رقمهای صفحه کلید گوشی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند. بدین شیوه صدای DTMF مطابق با رقم فشرده شده به سیستم میزبان شرکت ارسال میشود تا بدین وسیله مشتری پاسخ مورد نظر خود را دریافت کند.
سیستمهای تلفن گویا برای استفاده در چه مکانهایی مناسب است؟
مکانهایی مورد نیاز سیستم تلفن گویا IVR چیست؟ سازمانها و دفاتری که از قابلیت کنترل حجم بالای تماسهای دریافتی برخوردار هستند. آنها میتوانند از برنامههای نرم افزاری، زیرساختهای پشتیبانی، تجهیزات تلفن، و یک بانک اطلاعاتی به خوبی پشتیبانی کنند. لذا میتوانند شرکتهای سرویس دهنده و مراکز تماسی را در بین مشتریان بسیار محبوب کنند.
کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید سامانه تلفن گویا | IVR
سازمانها و شرکتها میتوانند به وسیله خریداری سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز، در مکان مورد نظر خود سیستم IVRS را اجرا کنند، یا به وسیله پرداخت هزینه ماهانه آن از طریق سرویس میزبانی IVR نسبت به اجرای آن اقدام کنند.
از جمله برنامه های IVR چیست؟ سیستم بانکداری تلفنی، پرداخت تلفنی و نقل و انتقال حساب بانکی و سهام، اطلاعات مرتبط به تلویزیون برنامهریزی پرواز، مسیریابی تماس با دفتر و …. را می توان از جمله این برنامه ها شمرد.
استفاده از سیستم تلفن گویا IVR چه مزایایی دارد؟
از جمله مزایایی که نرم افزار IVR میتواند برای مشاغل و مراکز تماس داشته باشد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- کاهش هزینههای عملیاتی
- عوامل انسانی و پذیرندگان کاهش مییابند.
- از آنجایی که تماسگیرندگان قادر هستند هر ساعت از شبانه روز، اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند، تجربه شیرینتری را برای مشتری رقم میزند.
- از آنجایی که تماس گیرنده بلافاصله به بخش پشتیبانی هدایت میشود مشکلات و مسائل زودتر حل میشوند.
همکاران ما در تلیرکو، آماده ارائه مشاوره در این زمینه بطور رایگان به شما عزیزان هستند. تنها کافی است که فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
مشاهده محصول ivr
من اگر بخوام این سیستم رو سفارش بدم، صفر تا صد چقدر طول میکشه تا در مرکز ما فعال بشه و مورد استفاده قرار بگیره؟