02188638253 info@telirco.com

Click to Book a Free Consult and Receive a Free Demo of Products

What is Call Center? 10 amazing points for running a Call Center

کال سنتر

Call Centre or که به کال­ سنتر هم معروف است، برای برقراری ارتباط شرکت­ ها و سایر موسسات با مشتریان بسیار نقش مهم و کارآمدی دارد، که در این مقاله در رابطه با بازاریابی کال ­سنتر بیش­تر توضیح خواهیم داد. همانطور که خود می­دانید مهم­ترین موضوعی که برای هر شرکتی اهمیت دارد، حفظ مشتریان خود می­ باشد، بنابراین برای حفظ و برقراری ارتباط با آن­ها، شرکت ­ها می­‌کوشند تا مرکز تماسی راه اندازی کنند، که با به کارگیری آن، شرکت خود را توسعه و نظر افراد را به خود جلب کنند.

این موضوع برای هر شرکتی بسیار اهمیت دارد و بخش مهمی را شامل می‌­شود، درواقع بازاریابی کال ­سنتر موجب می­‌شود که شرکت آگاهی لازم در مورد تمام نظرات مشتریان را در رابطه با محصولات و سایر خدمات، کسب کند و در جهت رضایت مشتریان مرکز تماس تلاش کند، که در این صورت فروش شرکت افزایش پیدا کرده و در صورت جلب اعتماد و رضایت افراد، مشتریان بسیاری را نیز به سمت خود می­‌کشاند. در این صورت است که با راه اندازی بازاریابی کال سنتر می‌­توانید به مرور شرکت را توسعه دهید و سوددهی بالایی داشته باشید.

Actually Remote Call Center برای بسیاری از کسب و کارها سودمند و ضروری می­‌باشد، از طرفی افراد می‌توانند با تلفن محصولات خود را به فروش برسانند و در جهت جلب رضایت مشتری تلاش کنند و از طرفی نیز با راهنمایی و مشاوره دادن به آن­ها می‌­توانند به کسب و کار خود رونق بخشند.

More information about this topic What is call center quality control? How to use it to increase employee loyalty?

راه اندازی کال سنتر

منظور از بازاریابی کال­ سنتر چیست؟

در قسمت بالا در رابطه با مرکز تماس و اهمیت آن برای شرکت­‌ها و به فروش رسیدن محصولات صحبت کرده‌­ایم، حال می­خواهیم یک تعریف کلی از کال­ سنتر ارائه دهیم و شما را با انواع و اهداف آن آشنا کنیم. Call Centre or It is called an office that is set up to answer customers' questions and transfer their requests. The call center has an external section and an internal section, the internal part of which is related to obtaining information and awareness of new products of a company and is controlled by the company itself and Call Centre or بیرونی نیز نوعی تماس از راه ­دور می­‌باشد، که برای تبلیغات و فروش محصولات به صورت تلفنی، درخواست کمک به خیریه ارائه می­‌گردد.

اگر بخواهیم فضای کار مرکز تماس را برای شما شرح دهیم باید بگوییم که محیط کاری است، برای آژانس­‌های کال­ سنتر با یک کامپیوتر که هر کدام متعلق به یک آژانس می­‌باشد و دارای دستگاه تلفن و هدست است، که در جهت پاسخ­گویی به تماس­های مشتری­ها لازم است. مرکز تماس یک فضای کاری باز می­‌باشد، که هم می­تواند به شبکه متصل شود و هم به صورت مستقل باشد.

We suggest you dear ones that from Call Centre or Use Iranian, because over time our country is very advanced in this regard and is developing and updating day by day so that it competes with some foreign centers, in addition to all this Support for this software is within our country and saves time and money.

تمامی شرکت­‌های بزرگ برای رسیدگی و گسترش کار خود از بازاریابی کال سنتر استفاده کرده ­اند و از این طریق اطلاعات بسیار مهمی در رابطه با مشتریان بدست می‌­آورند و آن­ها را جمع­‌آوری می­‌کنند، بنابراین Call Center Marketing از مهم­ترین بخش­‌های هر شرکتی محسوب می ­شود. راه اندازی کال سنترها برای هر شرکتی هدف ­خاصی دارد که ما به برخی از آن­ها اشاره خواهیم کرد، در واقع همانطور که گفتیم برای تبلیغ محصولات، بازاریابی­ ها، بدست آوردن اطلاعاتی در مورد بازارها و … طراحی و راه اندازی می­ شود.

To read the article What is the standard call center? | Review of 12 key performance indicators Click on the link

امروزه بسیاری از شرکت­‌هایی که مشاهده می­‌کنید برای روند کاری خود و کسب اعتماد و حفظ مشتری از بازاریابی کال سنتر استفاده می­‌کنند و شرکت‌­های گسترده نیز با اهداف، حمایت از مشتری­، ایجاد بازاریابی از طریق تلفن و راه دور و بدست آوردن اطلاعات و تحقیق در مورد بازار، کال سنترها را راه اندازی می­کنند. در رابطه با حمایت و پشتیبانی از مشتریان باید بگوییم که یکی از مهم‌­ترین مزایای بازاریابی کال سنتر پشتیبانی از مشتری می‌­باشد، زیرا در صورت حمایت از مشتری می‌­تواند اعتماد آن­ها را بدست آورد و نظرشان را جلب کرد، که برای شرکت بسیار پر­منفعت می‌­باشد و اگر مشتری از خدمات ­مرکز تماس راضی باشد، در بین مردم به تبلیغ شرکت و محصولات و معرفی آن­ها خواهد پرداخت.

حال همانطور که اشاره شد برای به فروش رسیدن محصولات شرکت‌­ها، بازاریابی کال سنتر از سودمند­ترین روش­‌ها می‌­باشد. این روش در صرفه جویی هزینه و زمان نیز تاثیر بسزایی دارد و به جای ملاقات حضوری و صرف زمان و هزینه می­‌توان از طریق تلفنی این کار را انجام داد.

هدف بعدی که به آن اشاره کرده‌­ایم در رابطه با تحقیقات و اطلاعات بازار است، در واقع برای این کار شرکت می­تواند به صورت تلفنی هنگامی که با مشتری ارتباط برقرار می‌­کند، اطلاعات سودمندی در رابطه با خدماتی که ارائه می­‌کند و ویژگی محصولات از نظر مشتری­‌ها بدست آورد و در جهت بهبود محصولات و بالا­بردن کیفت آن­ها تلاش خود را بکند. ما تا این قسمت در رابطه با ویژگی­ها و اهداف راه اندازی Call Center Marketing And we have talked about its value and importance for companies and provided a general definition of it, now we want to introduce you to different types of call centers.

انواع کال سنتر

انواع مختلف کال سنتر چیست؟ 

Call centers in our country are very advanced and even a competitor for foreign examples, the call center offers a lot of services to companies and customers, which was explained in this article, the call center has a variety of types and many facilities to People offers that include the following materials:

  • در کال سنتر تماس­‌هایی برقرار می­‌شود که در رابطه با سفارش گرفتن مشتری­‌ها و پاسخگویی به سوالات آنان می ­باشد.
  • تماس‌­های خروجی که انجام می ­شود برای به فروش رساندن محصولات شرکت­‌ها و ایجاد قرار ملاقات و ارائه خدمات می­ باشد.
  • Telemarketing gives customers information about product features, discounts for a product, and so on.
  • Designing a website helps customers who want to get more information about the product, and creating this service in the call center is very useful and helps the customer a lot.

نکاتی در رابطه با چگونگی راه اندازی بازاریابی کال سنتر

Setting up Call Center Marketing It is a necessity of any company and we do not need to explain about it, you can understand the importance and value of the information mentioned in this article because most of the work today is done in absentia and by phone. Most start-ups are thinking of starting Call Center Marketing We will explain the tips and how to set up a call center.

  1. The first point in setting up Call Center Marketing It must be considered, it is planning so that no problem is created in this way. You need to make sure that you have enough money to do this, you need to pay one fee to set up the call center and another fee to maintain it, so look at your budget before doing anything.
  2. The next thing to consider is the location Call Centre or Your's convenient transportation route is important for the management team and the quality of the area where it is located and the size of the center.
  3. Providing tools for your work is very important and should be considered, and one of the most important tools used in this field is the telephone system. Therefore, all the tools and technologies that are needed in this field and the power of the Internet connection to the network must be considered.
  4. After creating a suitable place and providing the necessary tools, the staff is needed to be hired and trained. Staff who can spend all their time in the center need people who are skilled in this field.

نکاتی درباره کال سنتر

برخی نکات در رابطه با بازاریابی کال سنتر

  1. نیروی انسانی و کارشناسانی که در این زمینه به فعالیت می پردازند، نقش مهمی را بر عهده دارند، شما علاوه براین که در این زمینه به افرادی نیاز دارید که بتوانند با مشتری به درستی صحبت کنند، باید یکی از اهداف اصلی آن­ها کمک به افراد باشد، این کارشناسان باید در کار خود کاملا مسلط باشند و از وظیفه­ ای که برعهده دارند و یاری رسانی به مردم لذت ببرند.

  • People and experts who are communicating with the customer, it does not matter if it is by phone or online and by email, these people are considered as a way of communication by providing information to customers and the information they provide to the customer. Must be up to date and completely accurate. Managers need to focus as much as possible on updating their employee information, which is the most important task of a manager.

3- The call center manager has to create a completely relaxed environment for his employees so that they can focus more on their work, also do not talk harshly with the staff for comments and criticisms, and set rewards for the level of quality improvement. Ask for customer feedback and try to satisfy your experts and customers to create a friendly and safe workplace environment.

  • فردی که انتخاب می­کند تا Call center management Must be a patient and experienced person, to be able to supervise everything and manage the behavior of experts and employees, also, employees need to calm down due to dealing with customers. All these tasks are very heavy and require experienced people.

 

 

  • In general, the call center is very important in our lives and has enabled us to take care of many of our tasks in a short time, which is very valuable. With the call center, you no longer need to go to the teller to pay and Take time to take care of some tasks, the call center allows you to do many things with one phone.

  • One of the reasons why call centers are expanding in the country is that many companies are competing with each other. Call Centre or They have launched, and they are progressing day by day. Even with the cell phone that is available to most people, the landline phone has not lost its importance and value.

کال سنتر چیست؟

What is the difference between a call centre and a call center?

بسیاری از افراد، از تفاوت میان مرکز تماس با مرکز ارتباط اطلاعی ندارند، در هر دوی این سازمان­‌ها از تلفن و کارشناسان برجسته و خدمات رسانی به مشتری انجام می­ شود و ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند که ما در این مقاله به تفاوت­‌هایی که بین این دو وجود دارد اشاره می­ کنیم:

One of their differences is that call centers are somewhat traditional and their way of communicating with people is by phone, communication centers are a bit more up-to-date than call centers, and through email and website and chat the needs of customers communication centers use a variety of technologies to provide services.

 Paul Weld Defines a call center, explains what distinguishes a call center from a contact center, and points out ten interesting points about the call center. A call center is a department or office where incoming and outgoing telephone calls from new and current clients are made by a team of consultants, known as Agents. 

Having a call center for traditional companies has always been a necessity and it has done the following: 

  • Customer support
  • Handling their requests and complaints
  • Doing telemarketing
  • Conduct market research

 با این حال، هر یک از این کارکردها طی چند سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است ، که منجر به ظهور مرکز تماس‌های پیشرفته شده است. 

موارد استفاده کال سنتر چیست

10 Tips About Call Center

1People in an organization make up about 70% of operating costs

This number indicates that the manpower of an organization is a major asset. These people are at the core, and even more so than technology and processes, they have a real impact on the customer.

Investing in the right people can be very rewarding. "This is something that organizations often do not believe in. In a call center, this specialized and trained personnel need to be present."

  • Director of Operations
  • Resource Planning Manager
  • Customer service coach
  • Quality Analyst

2. Humans Create Challenges

هر جایی که افراد زبادی با هم در تماس باشند درنتیجه کار مدیریت سازمان دشوارتر می‌شود. از آنجا که کال سنترها به غیبت زیاد پرسنل معروف هستند، زمانی‌ که مرکز تماسی به هر دلیلی دچار کمبود منابع باشد درنتیجه تعداد مشتریان ناراضی بیشتر می شود پس فشار کار مشاوران مرتبط افزایش می‌یابد و منجر به نارضایتی بیشتر مشتریان می‌شود. پس در مراکز تماسی که دچار کمبود منابع هستند، مشاوران باید با روش برخورد با افراد عصبانی به خوبی آشنا باشند.

  3- شنبه‌‎ها معمولا شلوغ‌ترین روز در هفته است.

Because everyone is planning on the weekends and waiting for the working day to start to call the call center, Saturday will be a busy day and the volume of calls will increase dramatically. Most of the time, we face more staff absenteeism, which is a challenge in itself.

4- Most customer calls are between 10am and 12pm.چرا؟ عموما به این دلیل که تماس‌گیرنده‌ها در آن ساعت به سرکار خود رسیده‌اند و روزشان را شروع کرده‌اند. بنابراین فرصت مناسب برای تماس‌های شخصی و کاری‌شان محیا شده‌است.(اغلب مدیران در این ساعت جلسه دارند، بنابراین انجام کارهای شخصی برای Call center staff راحت‌تر است.) و یا این‌که فرزندانشان را به مدرسه برده و برگشته‌اند و حالا می‌توانند کارهایی که لازم داند را انجام دهند.

As another pattern, 40% of the calls made per hour are often made in the first quarter of an hour, another 30% in the second quarter, and the remaining 30% in the next half hour.

ساعت کاری کال سنتر

 5 Technology does not always fully support answering machines for their work.

در یک مرکز تماس از تکنولوژی‌های متفاوت و زیادی استفاده می‌شود اما به دلایل مختلف این موضوع کمکی به بهره‌وری مشاوران در انجام کارهایشان نمی‌کند. انگار هر بخش از یک تکنولوژی به‌صورت مجزا در جایی درست شده‌است و بعد باهم ترکیب شده اند. درست مثل یک کیک که اگر همه چیز داخل آن بریزیم کیک خوبی از آب درنخواهد آمد! نکته کلیدی این است که بدانیم چطور فقط سیستم مورد نیاز مشاور را در اختیارش قرار دهیم و نه بیشتر. این کار هم برای مشاور بهتر است و هم برای مشتری. یک راه‌حل اساسی برای این مورد، استفاده از سیستم کاملا یکپارچه برای مرکز است و اکنون بیش از 50 درصد مراکز تماس ترجیح می‌دهند، به‌جای این‌که از سخت‌افزار استفاده کنند، این کار را با کمک یک اپلیکیشن که بر روی فضای ابری قرار گرفته است، انجام دهند.

6. Consultants are the eyes and ears of the organization. Consultants talk to clients more than anyone else in the organization. So they can say what happened to the customers, what is important to them and what the competitors are doing. In this way, consultants are a very valuable search tool for the organization and can provide good ideas on how things should be done.  

7. The call center managers do not have a fortune teller. The need for managers to devote time to various issues is the most challenging part of their job. For this reason, instead of starting to plan for potential problems, most managers try to solve acute and immediate problems. This is also the case in call centers, where they are more likely than others to think strategically about what needs to be developed or improve current performance.

8- رهبران تیم‌ها باعث بهره‌وری کسب‌وکار می‌شوند. The role of the team leader is sensitive. Provided they do what their name implies and take responsibility for leading the consultants. The team leader should always be present to support team members and advise them daily. They must also be responsible for leading and developing the team. Team leaders need to be prepared: negotiate hard

  Treat each team member fairly

  • Create feedback loops for the team
  • Get to know each of your team advisors individually and personally. We often find that in call center structures, the idea of creating an organizational hierarchy is raised, but keep in mind that the key role of the team leader is to strengthen consultants' satisfaction.

9- بیشتر انتقادها در سازمان نسبت به مراکز تماس خواهد بود Call centers are simple targets for criticism. Because people share their bad experiences with them, criticizing the call center and magnifying their mistakes is an easy way to divert attention from the performance of the units themselves. 

The complexity of call center operations and the unknown nature of their issues add to this issue. Besides, call centers may be separate from the company's head office or have no senior representative in the organization. So they are a short wall for criticism. 

آماری از کال سنتر

 10. The call center is a great place to work.

A call center is a place where you can grow your relationships and your social skills. Learn about different technologies and different ways of dealing with different people and become a psychologist for yourself.

 The last word

In this article, we have talked about one of the most important parts that are essential for any company, the call center is known as a way for companies and institutions to communicate with customers. In Iran, this organization is very advanced and offers many services. By reading this article, you will learn about the importance and value of a call center, which is also called a call center. 

To set up a call center, you must consider all the conditions mentioned in this article, so that you can set up a call center with leading and competent experts. 

ممنونم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. امیدوارم مطالب سودمندی به شما ارائه داده باشیم. 

To receive a free consultation Free consultation formComplete so that our experts can contact you as soon as possible

 

ارز دیجیتال در ایران چگونه خرید و فروش می شود؟

How to Buy and Sell Cryptocurrency in Iran?

Cryptocurrency is simply a special form of digital money based on the science of cryptography. In this article, we try to examine the method of buying and selling digital currency in Iran.

1 Comment

  1. الهام

    It was great, thank you

    Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Us

02188638253

Central Office

No 208, 2nd building of Tehran University, North Pardis St, Farshi Moghaddam St., North Kargar St., Tehran, Iran

Hours

Sat to Wed

9:00am to 6:00 pm

 

en_US