نقش هوش مصنوعی در مدیریت بحران کرونا ویروس
از نقش هوش مصنوعی در مدیریت بحران کرونا ویروس می توان به حوزه های انبارداری و تدارکات، خدمات مشتریان، مراقبت های بهداشتی داروئی و مکالمات …
در زمان کرونا شرکت ها با چالش بزرگی روبرو هستند که بایستی برای دورکاری یا کار با اینترنت، امنیت و سرعت لازم را برای کارمندان خود فراهم کنند. با گسترش ویروس COVID-19 سازمان ها به سوی استفاده از خدمات پردازش ابری هستند اما هنوز شرکت هایی هستند که با قابلیت های هوش مصنوعی آشنا نیستند. از نقش هوش مصنوعی در مدیریت بحران کرونا ویروس می توان به حوزه های انبارداری و تدارکات، خدمات مشتریان، مراقبت های بهداشتی داروئی و مکالمات اشاره کرد.
در زمان کرونا، بیش از نصف مردم جهان در قرنطینه به سر می برند و این باعث شده است کسب و کارهای آنلاین رشد 40-30 درصدی داشته باشند. اما کسب و کارهای سنتی و خرده فروشی که به صورت آنلاین فعالیت نداشته اند با ضرر زیادی مواجه شوند.
راهکارهای هوش مصنوعی برای رونق کسبوکارها در زمان کرونا
- انبار و لجستیک بیشتر از قبل تحت تأثیر دوران قرنطینه قرار گرفتند چون درخواستهای آنلاین برای خرید لوازم بیشتر از قبل شده و بازار تجارت الکترونیک رونق زیادی کسب کرده است. با توجه به محدودیتهای حملونقل، بر شرکتهای آمریکایی، چینی و ژاپنی هزینههای انبارداری، اتوماسیون و مدیریت انبارداری زیادی اعمال شد که تصمیم گرفتند این هزینه را کنترل کنند.
- شرکتهای پیشرو ازجمله آمازون، علیبابا و com از سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای این حل این مشکل استفاده کردند؛ به این شکل که بهوسیله هوش مصنوعی پیشبینی میکردند تقاضاهای کالا در کدام مناطق و در چه زمانی خواهد بود تا از قبل آن مکان را تجهیز کرده و در محدودیتهای حملونقل زمان کرونا پاسخگوی مشتریان باشند. نقش هوش مصنوعی در مدیریت بحران کرونا ویروس نشاندهنده پیشرفت قابلتوجه این صنعت هست.
- استفاده از کنترلهای صوتی یکی دیگر از راهحلها در دنیای کرونا هستند. شرکتهای مایکروسافت، علیبابا، گوگل و… فرمانهای صوتی ارائه دادندکه بهوسیله آنها میتوانید برای باز و بسته کردن دربها، خریدهای آنلاین، کنترل تجهیزات و بانکها استفاده کنید. همچنین با آموزش هوش مصنوعی میتوانید از آنها برای فروشندگی استفاده کنید که در فروشگاهها با کنترل صوتی به سؤال خریداران در مورد قیمتها و مشخصات محصول پاسخ دهند.
نقش هوش مصنوعی در دستیابی به واکسن کرونا
شرکتهای Alibaba ، SenseTime و YITU با استفاده از هوش مصنوعی در تلاشاند تا به فرمول واکسن این ویروس دست یابند. در مرحله اول این سیستم به تشخیص کرونا ویروس و در مرحله بعدی به تشخیص ساختار و پیشبینی جهشهای این ویروس اقدام کرد. همچنین هوش مصنوعی با دریافت اطلاعات آزمایشها، تصاویر پاتولوژی و اسکن رادیولوژی بیماران به الگوریتمهای ویژهای دست یابند که به کشف واکسن این ویروس کمک خواهد کرد همچنین با توجه به این دادهها پیشنهادهای تغذیهای و مراقبتی به بیماران میدهد.
شرکتها برای دسترسی به تکنولوژی هوش مصنوعی برای مراقبت از بیماران، سرعت بخشیدن به تحقیقات علمی و همچنین اطمینان از دسترسی به آموزش و یادگیری آنلاین برای دانش آموزان، هزینه میکنند. شرکت اینتل در پی آن است تا از هوش مصنوعی، رایانش ابری، رایانش لبهای و سایر فناوریهای پیشرفته بهسرعت بخشیدن در تحقیقات مربوط به ویروسکرونا کمک کنند.
در دوران پس از کرونا کنترل و مدیریت کسبوکارها از پیش سختتر شده است. دسترسی به اطلاعات مناسب و راهنماییهای استراتژیک پیش از پیش مهم است. صاحبان کسبوکار از هوش مصنوعی بر پایه فضای ابری برای ارائه خدمات در کشورهای پیشرفته استفاده میکنند و سرمایهگذاری زیادی در این زمینه کردهاند. اما اگر شما صاحب کسبوکار هستید و بخواهید در شرایط رکود اقتصادی ناشی از کرونا، فروش خود را افزایش دهید مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید.
0 دیدگاه