02188815266 info@telirco.com

جهت دریافت مشاوره و دموی رایگان محصولات تلیرکو،کلیک کنید!

آشنایی با مرکز تماس و اهمیت آن برای شرکت ها

مرکز تماس

آشنایی با مرکز تماس و اهمیت آن برای شرکتها

مرکز تماس که به کال­ سنتر هم معروف است، برای برقراری ارتباط شرکت­ ها و سایر موسسات با مشتریان بسیار نقش مهم و کارآمدی دارد، که در این مقاله در رابطه با کال ­سنتر یا مرکز تماس بیش­تر توضیح خواهیم داد. همانطور که خود می­دانید مهم­ترین موضوعی که برای هر شرکتی اهمیت دارد، حفظ مشتریان خود می­ باشد، بنابراین برای حفظ و برقراری ارتباط با آن­ها، شرکت ­ها می­‌کوشند تا مرکز تماسی راه اندازه کنند، که با به کارگیری آن، شرکت خود را توسعه و نظر افراد را به خود جلب کنند.

این موضوع برای هر شرکتی بسیار اهمیت دارد و بخش مهمی را شامل می‌­شود، درواقع مرکز تماس یا کال ­سنتر موجب می­‌شود که شرکت آگاهی لازم را در مورد تمام نظرات مشتریان را در رابطه با محصولات و سایر خدمات،کسب کند و در جهت رضایت آن­ها تلاش کند، که در این صورت فروش شرکت افزایش پیدا کرده و در صورت جلب اعتماد و رضایت افراد، مشتریان بسیاری را به سمت خود می­‌کشاند. در این صورت است که با راه اندازی مرکز تماس می‌­توانید به مرور شرکت را توسعه دهید و سوددهی بالایی داشته باشید.

این موضوع برای هر شرکتی بسیار اهمیت دارد و بخش مهمی را شامل می­‌شود، درواقع مرکز تماس یا کال ­سنتر موجب می‌­شود که شرکت آگاهی لازم را در مورد تمام نظرات مشتریان را در رابطه با محصولات و سایر خدمات،کسب کند و در جهت رضایت آن­ها تلاش کند، که در این صورت فروش شرکت افزایش پیدا کرده و در صورت جلب اعتماد و رضایت افراد، مشتریان بسیاری را به سمت خود می‌­کشاند. در این صورت است که با راه اندازی مرکز تماس می‌­توانید به مرور شرکت را توسعه دهید و سوددهی بالایی داشته باشید.

این موضوع برای هر شرکتی بسیار اهمیت دارد و بخش مهمی را شامل می‌­شود، درواقع مرکز تماس یا کال ­سنتر موجب می­‌شود که شرکت آگاهی لازم را در مورد تمام نظرات مشتریان را در رابطه با محصولات و سایر خدمات،کسب کند و در جهت رضایت آن­ها تلاش کند، که در این صورت فروش شرکت افزایش پیدا کرده و در صورت جلب اعتماد و رضایت افراد، مشتریان بسیاری را به سمت خود می­‌کشاند. در این صورت است که با راه اندازی مرکز تماس می‌­توانید به مرور شرکت را توسعه دهید و سوددهی بالایی داشته باشید.

در واقع مرکز تماس برای بسیاری از کسب و کارها سودمند و ضروری می­‌باشد، از طرفی افراد می­توانند با تلفن محصولات خود را به فروش برسانند و در جهت جلب رضایت مشتری تلاش کنند و از طرفی نیز با راهنمایی و مشاوره دادن به آن­ها می‌­توانند به کسب و کار خود رونق ببخشند.

کسب اطلاعات بیشتر درباره کنترل کیفیت مرکز تماس چیست؟ چگونه از آن برای افزایش وفاداری کارمندان بهره ببریم؟

آشنایی با مرکز تماس و اهمیت آن برای شرکتها

منظور از مرکز تماس یا کال­سنتر چیست؟

در قسمت بالا در رابطه با مرکز تماس و اهمیت آن برای شرکت­‌ها و به فروش رسیدن محصولات صحبت کرده‌­ایم، حال می­خواهیم یک تعریف کلی از کال­ سنتر ارائه دهیم و شما را با انواع و اهداف آن آشنا کنیم. درکل، مرکز تماس به دفتری گفته می­‌شود که در جهت پاسخ­گویی به سوالات مشتریان و انتقال درخواست آن­ها راه اندازی می‌­گردد. مرکز تماس یک بخش بیرونی و یک بخش درونی دارد که بخش درونی آن در رابطه با کسب اطلاعات و آگاهی یافتن از محصولات جدید یک شرکت است و توسط خود شرکت کنترل می‌­شود و مرکز تماس بیرونی نیز نوعی تماس از راه­دور می­‌باشد، که برای تبلیغات و فروش محصولات به صورت تلفنی، درخواست کمک به خیریه ارائه می­‌گردد.

اگر بخواهیم فضای کار مرکز تماس را برای شما شرح دهیم باید بگوییم که محیط کاری است، برای آژانس­‌های کال­ سنتر با یک کامپیوتر که هر کدام متعلق به یک آژانس می­‌باشد و دارای دستگاه تلفن و هدست است،که در جهت پاسخ­گویی به تماس­های مشتری­ها لازم است. مرکز تماس یک فضای کاری بازی می­‌باشد، که هم می­تواند به شبکه متصل و هم می­‌تواند به صورت مستقل باشد.

آشنایی با مرکز تماس

ما به شما عزیزان پیشنهاد می­ کنیم که از مرکز تماس ایرانی استفاده کنید، به این دلیل که با گذشت زمان کشور ما از این لحاظ بسیار پیشرفته می­ باشد و روز به­ روز هم در حال پیشرفت و به ­روزرسانی است، به طوری که با برخی از مراکز خارجی به رقابت می­ پردازد، علاوه بر تمام این­ ها، حمایت و پشتیبانی از این نرم افزارها در داخل خود کشورمان می ­باشد و در وقت و زمان و همچنین هزینه صرفه جویی می ­شود.

تمامی شرکت­‌های بزرگ برای رسیدگی و گسترش کار خود مرکز تماس راه اندازی کرده ­اند و از این طریق اطلاعات بسیار مهمی در رابطه با مشتریان بدست می‌­آورند و آن­ها را جمع­‌آوری می­‌کنند، بنابراین مرکز تماس از مهم­ترین بخش­‌های هر شرکتی محسوب می ­شود. راه اندازی کال سنترها برای هر شرکتی هدف ­خاصی داردکه ما به برخی از آن­ها اشاره خواهیم کرد، در واقع همانطور که گفتیم برای تبلیغ محصولات، بازاریابی­ ها، بدست آوردن اطلاعاتی در مورد بازارها و … طراحی و راه اندازی می­ شود.

آشنایی با مرکز تماس و اهمیت آن برای شرکتها

برای مطالعه مقاله مرکز تماس استاندارد چیست؟ | بررسی 12 شاخص کلیدی عملکرد روی لینک کلیک نمایید

امروزه بسیاری از شرکت­‌هایی که مشاهده می­‌کنید برای روندکاری خود و کسب اعتماد و حفظ مشتری از کال سنتر استفاده می­‌کنند و شرکت‌­های گسترده نیز با اهداف، حمایت از مشتری­، ایجاد بازاریابی از طریق تلفن و راه دور و بدست آوردن اطلاعات و تحقیق در مورد بازار، کال سنترها را راه اندازی می­کنند. در رابطه با حمایت و پشتیبانی از مشتریان باید بگوییم که یکی از مهم‌­ترین مزایای کال سنتر پشتیبانی از مشتری می‌­باشد، زیرا در صورت حمایت از مشتری می‌­تواند اعتماد آن­ها را بدست آورد و نظرشان را جلب کرد، که برای شرکت بسیار پر­منفعت می‌­باشد و اگر مشتری از خدمات­دهی شرکت راضی باشد، در بین مردم به تبلیغ شرکت و محصولات و معرفی آن­ها خواهد پرداخت.

حال همانطور که اشاره شد، هدف بعدی از راه اندازی مرکز تماس بازاریابی است، که باید بگوییم برای به فروش رسیدن محصولات شرکت‌­ها، بازاریابی تلفنی از سودمند­ترین روش­‌ها می‌­باشد. این روش در صرفه جویی هزینه و زمان نیز تاثیر بسزایی دارد و به جای ملاقات حضوری و صرف زمان و هزینه می­‌توان از طریق تلفنی این کار را انجام داد.

هدف بعدی که به آن اشاره کرده­ایم در رابطه با تحقیقات و اطلاعات بازار است، در واقع برای این کار شرکت می­تواند به صورت تلفنی هنگامی که با مشتری ارتباط برقرار می‌­کند، اطلاعات سودمندی در رابطه با خدماتی که ارائه می­‌کند و ویژگی محصولات از نظر مشتری­‌ها بدست آورد و در جهت بهبودی محصولات و بالا­بردن کیفت آن­ها تلاش خود را بکند. ما تا این قسمت در رابطه با ویژگی­ها و اهداف راه اندازی مرکز تماس و ارزش و اهمیت آن برای شرکت‌­ها صحبت کرده‌­ایم و یک تعریف کلی از آن ارائه داده‌­ایم، حال می­خواهیم شما را با انواع کال سنتر آشنا کنیم.

آشنایی با مرکز تماس و اهمیت آن برای شرکتها

انواع مختلف کال سنتر یا مرکز تماس 

مراکز تماس در کشور ما بسیار پیشرفت کرده است و حتی یک رقیب برای نمونه­ های خارجی محسوب می­ شود، مرکز تماس خدمات بسیار زیادی به شرکت­‌ها و مشتریان ارائه می­ دهد که در این مقاله توضیح داده شد، کال سنتر انواع گوناگونی دارد و امکانات بسیاری به افراد ارائه می­ دهد که شامل مواد زیر می باشد:

  • در کال سنتر تماس­‌هایی برقرار می­‌شود که در رابطه با سفارش گرفتن مشتری­‌ها و پاسخگویی به سولات آنان می ­باشد.
  • تماس­های خروجی که انجام می ­شود برای به فروش رساندن محصولات شرکت­ ها و ایجاد قرار ملاقات و ارائه خدمات می­ باشد.
  • تله مارکتینگ که به مشتری ­ها اطلاعاتی درمورد ویژگی محصولات، تخفیف­ هایی که برای یک محصول در نظر گرفته شده است و … می­ دهد.
  • طراحی یک وب سایت این کمک را به مشتریان می­ کند که می‌­خواهند در مورد محصولی بیش­تر اطلاعات بدست آورند و ایجاد این سرویس در کال سنتر بسیار سودمند می­ باشد و کمک زیادی به مشتری می ­کند.

نکاتی در رابطه با چگونگی راه اندازی مرکز تماس

راه اندازی مرکز تماس از ضروریات هر شرکتی می‌­باشد و دیگر نیازی نیست که در رابطه با آن توضیح دهیم، می­‌توانید با مطالعه اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده به میزان اهمیت و ارزش آن پی‌­ببرید، به دلیل این که امروزه بیش­تر کارها به صورتی غیرحضوری و تلفنی انجام می‌­شود، بیش­تر شرکت­های تازه تاسیس به فکر راه اندازی مرکز تماس می­‌باشند که ما نکات و چگونگی راه­ اندازی کال سنتر را شرح خواهیم داد.

آشنایی با مرکز تماس و اهمیت آن برای شرکتها

  1. اولین نکته ای که در راه اندازی مرکز تماس باید آن را نظر گرفت، برنامه ­ریزی می ­باشد تا در این راه مشکلی ایجاد نگردد. شما باید دقت کنید که هزینه کافی برای این کار را داشته باشید، لازم است که برای راه اندازی کال سنتر یک هزینه و برای حفظ و نگه داری آن هزینه دیگری پرداخت کنید به همین دلیل قبل از هرکاری به بودجه خود نگاه کنید.
  2. مورد بعدی که باید به آن توجه کنید موقعیت مکانی مرکز تماس شما است، مسیر راحت رفت و آمد برای تیم مدیریت و کیفت منطقه­ ای که در آن قرار دارد و اندازه مرکز مهم است.
  3. فراهم آوردن ابزار برای کار خود بسیار مهم می­ باشد و باید به آن نیز توجه کرد، و یکی از وسیله ­های بسیار مهم که در این زمینه به کار گرفته می ­شود، سیستم تلفن است. بنابراین تمام ابزار و تکنولوژی هایی که در این زمینه مورد نیاز است و قدرت اتصال اینترنت به شبکه باید در نظر گرفته شود.
  4. بعد از ایجاد مکانی مناسب و تهیه ابزار­های لازم به استخدام و آموزش کارکنان نیاز است، کارکنانی که بتوانند تمام وقت خود را در مرکز بگذرانند، در این زمینه به افرادی نیاز است که در این کار مهارت دارند.

برخی نکات در رابطه با کال سنتر

  1. نیروی انسانی و کارشناسانی که در این زمینه به فعالیت می پردازند، نقش مهمی را بر عهده دارند، شما علاوه براین که در این زمینه به افرادی نیاز دارید که بتوانند با مشتری به درستی صحبت کنند، باید یکی از اهداف اصلی آن­ها کمک به افراد باشد، این کارشناسان باید در کار خود کاملا مسلط باشند و از وظیفه­ای که برعهده دارند و یاری رسانی به مردم لذت ببرند.

  • افراد و کارشناسانی که با مشتری در حال برقراری ارتباط می­ باشند، فرقی نمی­ کند که تلفنی باشد و یا به صورت آنلاین و ایمیل، این افراد با دراختیار گذاشتن اطلاعات به مشتری ها یک راه ارتباطی محسوب می­ شوند و اطلاعاتی که در اختیار مشتری قرار می­دهند باید به روز و کاملا درست باشد. مدیران باید بیش­ترین تمرکز خود را بر به روز کردن اطلاعات کارکنان خود بگذارند، که این موضوع مهم­ترین وظیفه یک مدیر می ­باشد.

3- مدیر مرکز تماس وظیفه دارد که یک محیط کاملا آرامی را برای کارکنان خود ایجادکند تا آن­ها بتوانند بر روی کار خود بیش­تر تمرکز داشته باشند، همچنین برای نظرخواهی و انتقاد­های کارکنان با آن­ها به تندی صحبت نکنید و پاداش­‌هایی برای سطح ارتقاء کیفیت قرار دهید. از مشتری­‌ها نظرخواهی کنید و در جهت کسب رضایت کارشناسان و مشتری­‌های خود تلاش کنید تا محیطی دوستانه و امنی در محل کار ایجاد کرده باشید.

  • فردی که انتخاب می­کند تا مدیریت مرکز تماس را بر عهده داشته باشد باید فردی صبور و با تجربه باشد، تا بتواند بر تمام کارها نظارت داشته باشد و رفتار کارشناسان و کارکنان را مدیریت کند، علاوه بر آن کارکنان نیز به دلیل برخورد و گفت و گو با مشتری ­ها نیاز است که آرامش خود را حفظ کنند و در صورت هرگونه بی­ادبی از خود پرخاش نشان ندهند، تمام این وظایف بسیار سنگین می ­باشد و نیازمند افراد با تجربه است.
  • در کل مرکز تماس در زندگی ما بسیار اهمیت دارد و موجب شده است که بتوانیم به بسیاری از کار های خود در زمان کمی رسیدگی کنیم که این موضوع بسیار باارزش است، با وجود مرکز تماس دیگر نیازی نیست که برای پرداخت پول به عابر بانک بروید و برای رسیدگی به برخی ازکارها وقت بگذارید، مرکز تماس این امکان را فراهم می­ سازد که با یک تلفن بتوانید بسیاری از کار­های خود را انجام دهید.

  • یکی از دلایلی که موجب شده­ است که مراکز تماس در کشور گسترش یابند، این موضوع می­ باشد که بسیاری از شرکت‌­ها برای رقابت با یکدیگر مرکز تماس راه­ اندازی کرده اند، و روز­به ­روز نیز پیشرفت می ­کنند. حتی با وجود تلفن همراه که در اختیار بیش­تر افراد قرار دارد، تلفن ثابت اهمیت و ارزش خود را از دست نداده است.

چه تفاوتی میان مرکز تماس با مرکز ارتباط وجود دارد؟

بسیاری از افراد، از تفاوت میان مرکز تماس با مرکز ارتباط ندارند، در هر دوی این سازمان­‌ها از تلفن و کارشناسان برجسته و خدمات رسانی به مشتری انجام می­ شود و ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند که ما در این مقاله به تفاوت­‌هایی که بین این دو وجود دارد اشاره می­ کنیم:

یکی از تفاوت ­های آن­ها این موضوع می­ باشد که مراکز تماس مقداری به روش سنتی اجرا می­ شود و راه ارتباطی آن­ها با مردم تلفنی می ­باشد، مراکز ارتباط کمی از مراکز تماس به روز­تر می­ باشند و از طریق ایمیل و وب سایت و چت نیاز­های مشتریان را برآورده می ­کنند، در واقع مراکز ارتباط از تکنولوژی های گوناگونی برای ارائه خدمات استفاده می­ کنند.

سخن آخر

ما در این مقاله در رابطه با یکی از بخش­‌های مهمی که برای هر شرکتی ضروری می­ باشد صحبت کرده­ ایم، مرکز تماس به عنوان یک راه ارتباطی شرکت­ ها و موسسات با مشتریان شناخته شده است. که در ایران این سازمان بسیار پیشرفته می­ باشد و خدمات بسیاری را ارائه می ­دهد. با مطالعه این مقاله از اهمیت و ارزش کال سنتر که نام دیگر مرکز تماس است، آگاه می ­شوید.

برای راه اندازی یک مرکز تماس تمام شرایطی که در این مقاله اشاره شده ­است را باید مد نظر قرار بدهید، تا بتوانید مرکز تماسی با کارشناسان برجسته و مسلط به کار راه اندازی کنید.

ممنونم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کرده­اید. امیدوارم مطالب سودمندی به شما ارائه داده باشیم.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم دریافت مشاوره رایگان را تکمیل بفرمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

مقالات مرتبط:

نکات مهم در مورد خرید پنل اس ام اس

کنترل کیفیت مرکز تماس چیست

اینستاگرام هونام تجارت پارس را دنیال کنید.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Articles

تازه‌ترین مقالات وبلاگ

شماره تماس

02188815266

دفتر مرکزی

تهران، خیابان طالقانی، خیابان ملک‌الشعرای بهار،پلاک14،طبقه 6، واحد 11

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه:

9:00 الی 18:00

 

fa_IR
fa_IR en_US