02188638253 info@telirco.com

جهت دریافت مشاوره و دموی رایگان محصولات تلیرکو،کلیک کنید!

4 کاربرد تلفن گویا در کسب و کارهای مختلف و مزایای IVR (همراه با مثال)

کاربرد تلفن گویا در کسب و کارها

خدمات و کاربرد تلفن گویا در کسب و کارهای مختلف، متعدد است و به جرأت می‌توان گفت که یک از ارکان مهم  و ضروری ارتباط با ارباب رجوع است.

کاربرد تلفن گویا در کسب و کارهای مختلف

منظور از سامانه تلفن گویا پاسخگویی به تلفن با صوت ضبط شده است که گزینه‌هایی را برای پاسخگویی شخص تماس‌گیرنده حاضر کرده است. معمولا نخستین ارتباط تماس‌گیرنده و سازمان در تلفن گویا به مرکز تماس وصل است. همان طور که گفتیم کاربرد تلفن گویا در کسب و کارهای مختلف، یکسان نیست. تقریبا همه ی شغل های تجاری نیازمند به تلفن گویا هستند.

  • کاربرد تلفن گویا در کسب و کارها:

    امور مالی و حسابداری:

تلفن گویا | IVR در امور مالی و حسابداری سبب اعلام اطلاعات مالی به شخص تماس گیرنده خواهد شد. با متصل شدن نرم افزار به منبع اطلاعات مالی و حسابداری، اطلاعات برای شنونده فکس یا با پیام صوتی انتقال داده خواهد شد. از جمله امکانات تلفن گویا برای امور مالی و حسابداری برقراری ارتباط با منبع اطلاعات مالی، اعلام ارقام مالی، اعلام تخفیفات، اعلام مانده حساب، اعلام تراکنش های مالی و ارسال اطلاعات حسابداری است.

  • خرده فروشی ها:

در خرده فروشی تلفن گویا نقش منشی تلفنی را دارد زمانی که مشتری با مرکز تماس بگیرد تلفن گویا آدرس، ایمیل و سایر اطلاعات اولیه را در اختیار مشتری قرار خواهد داد به عبارت دیگر هدایت مشتری به تلفن گویا پاسخگوی در مرکز انجام خواهد شد.

  • بازاریابی و فروش:

یکی از راه های بالا بردن کیفیت خدمات بازاریابی استفاده از تلفن گویا است. با استفاده از تلفن گویا اطلاعات در اختیار بازاریابان قرار خواهد گرفت و با صحبت با مشتریان و رسیدن به نتایج دلخواه گزارش را به فروشنده خواهد داد. از جمله مزایای تلفن گویا در بازاریابی و فروش افزایش بهره وری، بازخورد سریع از فروش و بازاریابی به صرفه از لحاظ اقتصادی است.

  •  سایر کسب و کارهای ارتباط از راه دور:

و سایر کسب وکارهای راه دور که امکان پاسخگوی حضوری را ندارند برای ادامه فعالیت خود باید از تلفن گویا برای پاسخگوی به مراجعه کنندگان استفاده کنند.

مزایای استفاده از تلفن گویا

                                        کاربرد تلفن گویا در کسب و کارهای مختلف

از کاربرد تلفن گویا در کسب و کارهای مختلف با شما سخن گفتیم اما مزایای استفاده از تلفن گویا IVR چیست؟

در ادامه به مزایای اصلی و اساسی تلفن گویا اشاره کرده ایم.

1-مسیریابی هوشمند:

فناوری  CRM در تلفن گویا سبب مسیریابی تماس ها شده و به طور خودکار تماس هدایت خواهد شد. مسیریابی هوشمند باعث کوتاه تر شدن صف انتظار و ارائه تماس به مراجعه کننده است.

2-پشتیبانی و بازیابی تماس:

تلفن گویا سبب ارائه خدمات و پاسخ به مشتریان است و در مواردی که تعداد مراجعه کنندگان بالا باشد مرکز تماس از تلفن گویا پشتیبانی خواهد کرد و کارهای ساده مثل سوالات مشتریان، تاریخ پرداخت و وضعیت سفارش به صورت خودکار پاسخ داده خواهد شد.

3-رضایت مشتری:

پاسخ به مشتریان، کاهش قطع تماس و غنی سازی تماس ها همه باعث رضایت مشتری خواهد شد.

4-بهبود کارایی:

تلفن گویا باعث جلوگیری از سوالات تکراری، تأیید زمان حضور و کار معنادارتر کارگزاران و در نتیجه بهبود کارایی خواهد شد.

پس باید چنین نتیجه گرفت که کاربرد تلفن گویا در کسب و کارهای متعدد، بسیار زیاد است و هر مرکز با استفاده از تلفن گویا باعث ایجاد تعامل کارگزاران با مشتریان و مانع از ناامید کردن مشتریان خواهد شد. سایر مزایای که تلفن گویا برای یک مرکز دارد موارد زیر است.

  • اتوماسیون عملیات های ساده
  • پایین آمدن هزینه های سربار
  • کمک به مشتریان و کارگزاران
  • اولویت بندی تماس ها

 

مثال IVR تلفن گویا
call center – هر آنچه در مورد مرکز تماس لازم است بدانید! (راهنمای جامع)

call center – هر آنچه در مورد مرکز تماس لازم است بدانید! (راهنمای جامع)

مرکز تماس که به کال­ سنتر هم معروف است، برای برقراری ارتباط شرکت­ ها و سایر موسسات با مشتریان بسیار نقش مهم و کارآمدی دارد. در واقع بسیاری از صاحبان کسب و کار پس از این که ایده‌ی اولیه خود را صیقل می‌دهند، در قدم‌های بعدی حتما مرکز تماس را در اولویت قرار می‌دهند.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس

02188638253

دفتر مرکزی

تهران، خ کارگرشمالی، خ فرشی مقدم، پردیس شمالی دانشگاه تهران، ساختمان شماره دو، فضای شماره 208

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه:

9:00 الی 18:00

 

fa_IR